۱۰۰ هزار دوز واکسن کرونا وارد کرمان شد

کرمان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان از ورود ۱۰۰ هزار دوز واکسن کرونا طی روز گذشته به استان کرمان خبر داد. به گزارش فت فتو، حمیدرضا رشیدی‌نژاد ظهر شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا گفت: هم اکنون شاهد روند نزولی آمار تخت‌های اشغال شده بستری بیماران کرونایی هستیم که امیدواریم با مراقبت و محافظت […]

کرمان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان از ورود ۱۰۰ هزار دوز واکسن کرونا طی روز گذشته به استان کرمان خبر داد.

به گزارش فت فتو، حمیدرضا رشیدی‌نژاد ظهر شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا گفت: هم اکنون شاهد روند نزولی آمار تخت‌های اشغال شده بستری بیماران کرونایی هستیم که امیدواریم با مراقبت و محافظت بیشتر این روند نزولی ادامه پیدا کند.

رشیدی نژاد با اشاره به آمارها ادامه داد: درست است که شهرهای قرمز ما کمتر و تقریباً نصف شده است و حدود ۱۰ درصد از بیماران کرونایی حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان کاهش پیدا کرده است ولی وضعیت بسیار شکننده است و باید بیش از پیش مخصوصاً در جیرفت و سیرجان رعایت کنیم.

وی افزود: در حال حاضر در استان حدود یک هزار و ۶۹۸ بیمار مبتلا به کرونا بستری هستند که از این تعداد حدود ۱۰۰۰ نفر با انجام تست PCR کرونای قطعی تشخیص داده شده‌اند و حدود ۲۶۰ نفر در آی سی یو بستری هستند و ۷۰ بیمار نیز تحت درمان با ونتیلاتور قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به مرگ و میر ناشی از کرونا گفت: آمار از مرگ و میر در هفته قبل حدود ۲۳ نفر به طور متوسط در طول یک روز بود و امیدواریم با رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی شاهد ادامه روند نزولی در مبتلایان و مرگ و میر باشیم.

۱۴ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال در کرمان واکسینه شده‌اند

رشیدی نژاد با بیان اینکه تاکنون ۳۰ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال در استان واکسینه شده‌اند، اظهار کرد: حدود ۳۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان دوز اول واکسن کرونا و ۱۴ درصد از آنها دوز دوم را نیز دریافت کرده‌اند. تاکنون حدود یک میلیون و ۱۳۶ هزار و ۲۴۶ دوز واکسن به استان تحویل داده شده است و حدود ۱۰۰ هزار دوز از آن دیروز وارد استان شد.

وی با اشاره به اینکه حدوداً ۸۰ درصد تزریقات در مراکز واکسیناسیون مربوط به دوز دوم است، گفت: ۶۸۰ هزار نفر در استان واکسن نوبت اول و فقط ۲۸۰ هزار نفر تاکنون واکسن نوبت دوم خود را دریافت کرده‌اند. سعی داریم واکسیناسیون مابقی افرادی که نوبت دوم واکسن خود را دریافت نکرده‌اند ظرف سه روز آینده به اتمام برسانیم و با توجه به این آمارها در مراکز واکسیناسیون حدود یک پنجم تزریقات مربوط به نوبت اول می‌شود.

آماده سازی مرکز واکسیناسیون خودرویی در کرمان

وی همچنین با بیان اینکه مرکز واکسیناسیون خودرویی در کرمان آماده سازی شده است، گفت: اگر واکسن به مقدار کافی در اختیار ما قرار بدهند می‌توانیم فعالیت مرکز واکسیناسیون خودرویی را آغاز کنیم و لازم به ذکر است که ظرفیت تزریق ۴۰ هزار دوز در طول یک روز را نیز در سطح استان داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در رابطه با درخواست راه اندازی بیمارستان صحرایی در شهرستان بافت تصریح کرد: اگر بیمارستان صحرایی باشد با مشکل تأمین نیروی انسانی آن مواجه می‌شویم. برای ما ارائه خدمات خوب بسیار مهم است و امکان فنی برای بستری کردن بیماران کرونایی در بیمارستان صحرایی فراهم نیست و ترجیح می‌دهیم بیماران در بیمارستان‌ها بستری شوند.

رشیدی با تاکید بر اینکه بیمارستان خاتم‌الانبیاء در بافت هنوز تخت خالی برای بستری دارد، ادامه داد: هنوز به بیمارستان صحرایی نیاز نداریم هر چند در بافت به طور کلی به ۱۰۰ تخت بستری بیشتر نیاز داریم ولی ما به فکر افزایش این مقدار تخت در بیمارستان‌ها هستیم تقاضا داریم که سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز در این زمینه ورود پیدا کنند.

کد خبر ۵۲۹۱۱۵۵




۱۰۰ هزار دوز واکسن کرونا وارد کرمان شد

منبع:مــهر
? ۱۰۰ هزار دوز واکسن کرونا وارد کرمان شد