یک میلیارد و ۹۹۵ میلیون تسهیلات اشتغالزایی در رفسنجان پرداخت شد

رفسنجان – فرمانده سپاه شهرستان رفسنجان گفت: در بحث تسهیلات اشتغال‌زایی ۶۹ متقاضی به بسیج سازندگی معرفی و یک میلیارد و ۹۹۵ میلیون تومان وام به آنها پرداخت شد. به گزارش فت فتو، سرهنگ محمد پساوند عصر پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج اظهار داشت: سپاه خادم مردم است که هر زمان و […]

رفسنجان – فرمانده سپاه شهرستان رفسنجان گفت: در بحث تسهیلات اشتغال‌زایی ۶۹ متقاضی به بسیج سازندگی معرفی و یک میلیارد و ۹۹۵ میلیون تومان وام به آنها پرداخت شد.

به گزارش فت فتو، سرهنگ محمد پساوند عصر پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج اظهار داشت: سپاه خادم مردم است که هر زمان و مکانی، انقلاب به نیروهای بسیجی نیاز پیدا کرده است، نیروهای بسیج حضور یافته‌اند.

وی افزود: شعار امسال هفته بسیج «بسیج پاره تن مردم» است که این هفته از ۲۹ آبان ماه آغاز شده و تا ۵ آذرماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه سرکشی از ۵۰۰ رزمنده دوران دفاع مقدس در هفته بسیج امسال انجام می‌شود، بیان کرد: در نخستین روز از هفته بسیج روز شنبه ۲۹ آبان نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و حمایت از مشاغل خانگی بسیج در محل حسینیه ثارالله افتتاح می‌شود. همچنین زنگ بسیج در یکی از مدارس رفسنجان نواخته شده و رزمایش کمک مومنانه در بخش‌ها و روستای شهرستان برگزار می‌شود.

پساوند ویزیت رایگان و ارائه خدمات به مردم در مناطق محروم، میز خدمت در ادارات، نشست بصیرتی با کارمندان ادارات، افتتاح دو کارگاه اشتغالزایی و عطرافشانی گلزار شهدای شهرستان را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج در رفسنجان برشمرد و افزود: پروژه بزرگ «مرد میدان» شامل آبرسانی و رفع تنش آبی ۶۳ روستا در استان در قالب پروژه بزرگ مرد میدان به همت خیّر حاج اکبر ابراهیمی که پدر آبرسانی ایران لقب گرفته است، در ۷ آذرماه افتتاح می‌شود. همچنین اجتماع بزرگ یاران حاج قاسم و بسیجیان سراسر شهرستان با حضور مقامات کشوری در این روز برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه رفسنجان به اقدامات انجام شده بسیج رفسنجان در سال جاری پرداخت و ابراز داشت: در بسیج سازندگی ۶۸ صندوق قرض الحسنه مردم نهاد در شهرستان راه اندازی شد که ۷ هزار ۸۴۹ نفر عضو این صندوق‌ها هستند و دو تعاونی تولیدی و توزیعی در سطح شهرستان توسط این صندوق‌ها ایجاد شده که برای ۴۵ نفر اشتغالزایی شده است.

پساوند عنوان کرد: در طرح شهید سلیمانی برای مقابله با کرونا با همکاری بهداشت از ابتدای امسال ۲۳۵ تیم حمایتی و نظارتی راه اندازی شد که هزار بسیجی در این تیم‌ها ساماندهی شدند.

وی ادامه داد: از ابتدای کرونا تا کنون ۳۸۰ هزار سبد معیشتی تهیه و از ابتدای امسال هم ۳۸ هزار و ۸۶۰ سبد معیشتی توسط پایگاه‌های بسیج بین نیازمندان توزیع شده است.

راه اندازی ۱۶۹ گروه جهادی محله محور

فرمانده سپاه رفسنجان همچنین تهیه و توزیع ۱۴ هزار و ۸۰۰ پرس غذای گرم بین نیازمندان، توزیع ۳۲ سری جهیزیه شامل ۱۳ قلم به مبلغ هر سری جهیزیه ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ۵۴۰ سری لوازم التحریر توسط بسیج دانش آموزی و بسیج سازندگی را از دیگر فعالیت‌های بسیج سپاه رفسنجان در سال جاری برشمرد.

وی افزود: در بحث تسهیلات اشتغال‌زایی ۶۹ متقاضی به بسیج سازندگی معرفی و یک میلیارد و ۹۹۵ میلیون تومان وام به آنها پرداخت شد که بعضی از طرح‌های دانش بنیان و پژوهشی که ابتکار و خلاقیت داشته‌اند و در حوزه اشتغال‌زایی و امنیت بوده‌اند به استان معرفی شده‌اند، طرح‌هایی که توجیه اقتصادی دارند و بعضی از طرح‌ها به وزارت دفاع معرفی شده‌اند تا از حمایت صورت گیرد.

پساوند با اشاره به راه اندازی ۱۶۹ گروه جهادی محله محور و جغرافیا محور از دیگر اقدامات بسیج، تصریح کرد: این گروه‌های جهادی شامل خواهران، برادران دانشجو و دانش آموزی است که در مناطق محروم جنوب حضور می‌یابند. در شهرستان هم تا کنون سه باب منزل مسکونی برای محرومین ساخته شده است و ۱۰ مورد منزل محرومان داشتیم

فرمانده سپاه رفسنجان از اهدای ۳۲ سری جهیزیه به زوج‌های نیازمند خبر داد و گفت: یک هزار ۳۷۸ نفر توسط بسیج جامعه پزشکی در اردوی جهادی که به همت مس برگزار شد، ویزیت رایگان شدند. در بحث بسیج حقوقدانان؛ رضایت از ۱۱ شاکی زندانی توسط بسیج شهرستان اخذ و زندانیان آزاد شدند و با وساطت سپاه دو قاتل از اعدام رهایی یافتند.

پساوند اضافه کرد: در طرح شهید سلیمانی مرکز نقاهتگاه، مرکز انجام تست کرونا و واکسیناسیون توسط بسیج شهرستان احداث شد. ۵۲ هزار و ۳۰ نفر در حوزه واکسیناسیون و نزدیک به ۱۱ هزار ۱۲۴ نفر تست کووید ۱۹ توسط بسیجیان انجام شد.

کد خبر ۵۳۵۵۲۴۶




یک میلیارد و ۹۹۵ میلیون تسهیلات اشتغالزایی در رفسنجان پرداخت شد

منبع:مــهر
? یک میلیارد و ۹۹۵ میلیون تسهیلات اشتغالزایی در رفسنجان پرداخت شد