یک قطعه پلیکان سفید در سد خاکی جیرفت رهاسازی شد

جیرفت – فت فتو – رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت از رهاسازی یک قطعه پلیکان سفید پس از تیمار در سد خاکی جیرفت خبر داد. به گزارش روز دوشنبه فت فتو و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان، محمد کمالی گفت: یک قطعه پرنده مهاجر پلیکان سفید […]

جیرفت – فت فتو – رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت از رهاسازی یک قطعه پلیکان سفید پس از تیمار در سد خاکی جیرفت خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه فت فتو و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان، محمد کمالی گفت: یک قطعه پرنده مهاجر پلیکان سفید که توسط سگ های ولگرد دچار جراحت شده بود پس از مراقبت و تیمار توسط ماموران یگان حفاظت شهرستان جیرفت و بعد از بهبودی کامل در سد خاکی این شهر رهاسازی شد.

وی افزود: همکاری شهروندان با یگان حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت در نجات جان گونه های جانوری ارزشمند و قابل تحسین است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت با بیان اینکه پلیکان سفید از جمله پرندگان حمایت شده است تصریح کرد: زیستگاه این پرنده سواحل و تالاب های شور و شیرین است.

وی ادامه داد: این پرنده جز پرندگان مهاجر است و همه ساله تعدادی از این پرنده در سد جیرفت و بندهای انحرافی و بصورت پراکنده در رودخانه ها و نقاط دیگر این شهرستان مشاهده می شوند.




یک قطعه پلیکان سفید در سد خاکی جیرفت رهاسازی شد

منبع: ایرنـا
? یک قطعه پلیکان سفید در سد خاکی جیرفت رهاسازی شد