یک فروند بالگرد به اورژانس جیرفت اختصاص یافت

فت فتو/کرمان بعد از سال ها انتظار و با پیگیری‌های صورت گرفته یک فروند بالگرد آورژانس هوایی به دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اختصاص داده شد. به گزارش فت فتو،”اصغر” مکارم رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ظهر امروز نهم شهریورماه در آغاز به کار اورژانس هوائی در جنوب کرمان گفت: امروز یکی از نیازهای ضروری و […]

فت فتو/کرمان بعد از سال ها انتظار و با پیگیری‌های صورت گرفته یک فروند بالگرد آورژانس هوایی به دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اختصاص داده شد.

به گزارش فت فتو،”اصغر” مکارم رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ظهر امروز نهم شهریورماه در آغاز به کار اورژانس هوائی در جنوب کرمان گفت: امروز یکی از نیازهای ضروری و اساسی جنوب کرمان با توجه به وسعت منطقه و پراکندگی جمعیت و  نیاز مردم به خدمات هوایی برآورده شد و این یکی از نیازهای ضروری منطقه بود و از این ظرفیت در زمان حوادث استفاده می شود.

وی با اشاره به اهمیت انتقال هوائی بیماران در دنیا به عنوان یک اولویت عمومی افزود: با توجه به وسعت منطقه و سوانح و حوادثی که متاسفانه در منطقه اتفاق می افتد با اورژانس کشور هماهنگی کردیم و خوشبختانه با شرکت هوایی وابسته به دولت، قرارداد منعقد شد و شاهد ورود خدمات هوائی برای بیمارانی که ضرورتا در هر محلی از منطقه جنوب کرمان نیاز دارند، استفاده می شود.

مکارم با اشاره به سهولت استفاده از بالگرد در نقل و انتقال حتی در مراکز بخش ها و مراکز جامع سلامت روستائی در صورت نیاز اظهار کرد: با حداقل اقدامات زمینه فرود بالگرد فراهم می شود قطعا این خدمت در کاهش عوارض بعد از حوادث و تروما و سوانح تاثیرگذار است و نیاز اساسی مردم برطرف می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: از ۴۳ پایگاه اورژانس جنوب کرمان ۳۶ پایگاه فعال است و ۱۰۰ درصد جاده های اصلی و ۹۰ درصد جاده های فرعی با فاصله استاندار اورژانس کشور، پوشش داده شده اند.

به گزارش فت فتو، “ذبیح الله اعظمی” نماینده مردم شهرستانهای جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با پیگیری های دانشگاه علوم پزشکی جیرفت این دستآورد برای جنوب رقم خورد زیرا در کاهش مرگ و میر حوادث جاده ای نقش زیادی ایفا خواهد کرد و در شرایط بحرانی می توانیم برای انتقال مصدومان استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: در کمسیون بهداشت مجلس بررسی زیادی شده و برای بخش نقل و انتقال بیماران در بودجه ۱۴۰۰ اعتباری گذاشته شده است که در بودجه ۱۴۰۱ افزایش خواهد یافت و به طور کلی استفاده از فن آوری فضائی و بالگردها  هم در بخش پزشکی و بخش های دیگر مد نظر مجلس است.

انتهای پیام




یک فروند بالگرد به اورژانس جیرفت اختصاص یافت

منبع:ایـسنا
? یک فروند بالگرد به اورژانس جیرفت اختصاص یافت