یخدان زریسف کرمان مرمت می شود

کرمان – معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: عملیات مرمتی یخدان زریسف کرمان در حال انجام است. به گزارش فت فتو، مجتبی شفیعی با اشاره به اینکه عملیات مرمتی یخدان زریسف کرمان به مدت یک ماه به طول می‌انجامد، گفت: تراشیدن اندود فرسوده کاهگل، مرمت بخش‌های آسیب دیده و همچنین ناودان‌های […]

کرمان – معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: عملیات مرمتی یخدان زریسف کرمان در حال انجام است.

به گزارش فت فتو، مجتبی شفیعی با اشاره به اینکه عملیات مرمتی یخدان زریسف کرمان به مدت یک ماه به طول می‌انجامد، گفت: تراشیدن اندود فرسوده کاهگل، مرمت بخش‌های آسیب دیده و همچنین ناودان‌های این بنای تاریخی از فعالیت‌هایی می‌باشد که در حال انجام است.

وی افزود: اعتبار در نظر گرفته شده برای مرمت یخدان زریسف، ۲۹۰ میلیون تومان است.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان بیان کرد: یخدان، از جمله بناهایی است که معماران قدیم در مناطق گرم و خشک با توجه به سازگاری با اقلیم هر منطقه می‌ساختند که در کرمان نیز از این مخازن خشت و گلی، برای تولید یخ با استفاده از بارش‌های برف در زمستان و نگهداری و حفظ آن به منظور مصرف در تابستان استفاده می‌کردند.

کد خبر ۵۶۳۱۲۱۷




یخدان زریسف کرمان مرمت می شود

منبع: مــهر
? یخدان زریسف کرمان مرمت می شود