یاوران تولید از مزارع جنوب کرمان بازدید کردند/ پیش‌بینی برداشت ۲۵ هزار تن گندم در فاریاب

نذیر کرمان/کرمان با آغاز برداشت گندم در جنوب کرمان یاوران تولید با حضور در مزارع گندم از نزدیک نحوه برداشت را مورد ارزیابی قرار دادند. دکتر احمد احمدپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان ۳۱ فروردین ماه در حاشیه این بازدید گفت: در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ و در راستای برنامه‌های تحقیقی ترویجی، با تشکیل تیم […]

نذیر کرمان/کرمان با آغاز برداشت گندم در جنوب کرمان یاوران تولید با حضور در مزارع گندم از نزدیک نحوه برداشت را مورد ارزیابی قرار دادند.

دکتر احمد احمدپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان ۳۱ فروردین ماه در حاشیه این بازدید گفت: در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ و در راستای برنامه‌های تحقیقی ترویجی، با تشکیل تیم یاوران تولید متشکل از اعضای هیئت علمی مرکز تحقیقات، کارشناسان تخصصی و کارشناسان مدیریت هماهنگی ترویج و تعیین مناطق هدف به صورت پایلوت در سطح ۱۵۰۰ هکتار از مزارع گندم شهرستان‌های جنوبی و با برنامه زمان بندی، تمامی مسائل فنی و کارشناسی از ابتدای کاشت تا برداشت انجام شد و امروز شاهد افزایش عملکرد حداقل ۲۰ درصدی در سطح این مزارع و اثربخشی حضور تیم یاوران تولید هستیم.

در ادامه  احمد آیین رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی جنوب کرمان گفت: یکی از اهداف تیم یاوران تولید انتقال یافته‌های تحقیقاتی و علمی به مزارع کشاورزان بوده و در سال زراعی جاری با ترویج ارقام گندم متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه و رعایت تاریخ کاشت مناسب و مبارزه صحیح و به موقع با آفات و علف‌های هرز و تغذیه بهنگام مزارع گندم مورد هدف، این موفقیت حاصل شد.

مهدی میجانی مدیر هماهنگی و ترویج کشاورزی جنوب کرمان نیز گفت: در راستای برنامه‌های عملیاتی موسسه ترویج و آموزش کشاورزی و حسب وظایف و رسالت خود این آمادگی را داریم که در سایر بخش‌ها نیز با تشکیل تیم‌های یاوران تولید همکاری نماید و همه تلاش خود را جهت مرتفع نمودن چالش‌های بخش کشاورزی و ارتقاء تولیدات این بخش بکار گیرد.

به گزارش نذیر کرمان، همچنین در این رابطه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فاریاب از آغاز برداشت گندم در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود امسال از سطح ۸۵۰۰ هکتار مزارع گندم فاریاب بیش از ۲۵ هزار تن محصول برداشت شود.

ابراهیم عادلی از آغاز برداشت گندم در شهرستان فاریاب خبر داد و افزود: عملیات برداشت با ۱۲ دستگاه کُمباین آغاز و طی روزهای آینده تعداد کمباین‌هایی که وارد منطقه می‌شوند، افزایش می‌یابند و پیش‌بینی می‌شود این تعداد به بیش از ۸۰ دستگاه برسد تا روند برداشت هرچه سریعتر انجام شود.

وی گفت: به منظور خرید تضمینی گندم مرکز خرید این شهرستان فعال شده که‌ برای تحویل گندم به مراکز خرید ثبت نهایی اطلاعات گندمکاران در سامانه جامع پهنه‌بندی الزامی است.

انتهای پیام




یاوران تولید از مزارع جنوب کرمان بازدید کردند/ پیش‌بینی برداشت ۲۵ هزار تن گندم در فاریاب

منبع: ایـسنا
? یاوران تولید از مزارع جنوب کرمان بازدید کردند/ پیش‌بینی برداشت ۲۵ هزار تن گندم در فاریاب