یارانۀ گاز مشترکان پرمصرف‌ به زودی حذف می‌شود

فردای کرمان – گروه اقتصاد: وزیر نفت با بیان این‌که طبق قانون بودجه ۱۴۰۱،تعرفۀ گاز مشترکان پرمصرف باید بدون یارانه باشد،گفت:«از سال ۹۶ تا آذر پارسال هیچ‌گونه افزایش قیمتی در تعرفۀ گاز اعمال نشده بود که برای مشترکان پرمصرف گاز،افزایش قیمت از آذر پارسال رقم خورد؛ در این مرحله،سه پلۀ اول یعنی ۷۵ درصد از […]

فردای کرمان – گروه اقتصاد: وزیر نفت با بیان این‌که طبق قانون بودجه ۱۴۰۱،تعرفۀ گاز مشترکان پرمصرف باید بدون یارانه باشد،گفت:«از سال ۹۶ تا آذر پارسال هیچگونه افزایش قیمتی در تعرفۀ گاز اعمال نشده بود که برای مشترکان پرمصرف گاز،افزایش قیمت از آذر پارسال رقم خورد؛ در این مرحله،سه پلۀ اول یعنی ۷۵ درصد از مشترکان که پرمصرف نبودند و بیش از ۵۰ درصد مصرف را داشتند،هیچ تغییر قیمتی نداشتند،اما از پلۀ چهارم،هر پله نسبت به پلۀ قبلی ۴۰ درصد افزایش نرخ داشت».

جواد اوجی افزود:«بخشی از این افزایش تعرفه‌ها را برای جلوگیری از تکانه‌های اقتصادی،به امسال منتقل کردیم. طبق قانون بودجه ۱۴۰۱،تعرفۀ گاز مشترکان پرمصرف باید بدون یارانه باشد و به زودی این موضوع در هیات دولت مطرح می‌شود تا به عنوان ابزاری برای کنترل شدت انرژی و بهینه مصرف کردن گاز استفاده شود».

وی تاکید کرد:«طی یک تا دو ماه آینده آیین‌نامۀ مربوط به تغییر تعرفه‌ها به دولت می‌آید تا برای مشترکان پرمصرف گاز رقم بخورد».

به گزارش فردای کرمان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان سراسری،اوجی ۲۸ اردیبهشت‌ماه با حضور در برنامۀ صف اول شبکه خبر،اظهار کرد:«طبق قانون بودجۀ پارسال و امسال،تاکنون بیش از ۶۵۰ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی از گاز رایگان بهره‌مند شده‌اند و منتظر تکمیل آمار این دو نهاد هستیم تا برای مابقی این خانوار‌ها نیز اجرایی شود».

وی ادامه داد:«در دولت سیزدهم بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان برای اجرای مسئولیت‌های اجتماعی کمک کرده‌ایم و خود شرکت گاز تقبل کرده که حتی لوله‌کشی و گازکشی داخل منازل آن‌ها را هم انجام دهد».

وزیر نفت درخصوص بنرین نیز گفت:«بنزین افزایش قیمت نخواهد داشت،اما برای مدیریت مصرف آن تا این‌که مجدداً تبدیل به واردکنندۀ بنزین نشویم،با پیمانکاران برای دوگانه‌سوز‌های خودرو‌ها اقداماتی انجام داده و کار را از خودرو‌های عمومی و وانت‌بار‌ها شروع کرده‌ایم که تا پایان امسال،بیش از ۲۰۰ هزار خودرو به دوگانه‌سوز تبدیل خواهند شد».

وی افزود:«افزایش ظرفیت پالایشگاهی و پتروپالایشگاهی کشور نیز در کنار آن رقم خواهد خورد؛ کنار ستاره خلیج فارس،یک پالایشگاه ۳۰۰ هزار بشکه‌ای در دست احداث است و پالایشگاه‌های فعلی نیز افزایش ظرفیت کمی و کیفی خواهند داشت».

اوجی خاطرنشان کرد:«تا پایان امسال یک پتروپالایشگاه ۶۰ هزار بشکه‌ای به بهره‌برداری خواهد رسید و طی ۴ تا ۵ سال آینده،بیش از یک میلیون بشکه در روز ظرفیت پالایشی کشور افزایش پیدا خواهد کرد که به تامین امنیت انرژی کمک می‌کند. در مجموع با اصلاح آیین‌نامۀ مجوز تنفس خوراک،۸ طرح پتروپالایشی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و یک طرح با سرمایه‌گذاری وزارت نفت اجرایی خواهد شد» ./پ




یارانۀ گاز مشترکان پرمصرف‌ به زودی حذف می‌شود

منبع:خبر کرمان
?

یارانۀ گاز مشترکان پرمصرف‌ به زودی حذف می‌شود

:اخبار استان کرمان – اقتصادی