یادواره اولین سردار شهید مدافع حرم استان کرمان برگزار شد

فت فتو/کرمان یادواره اولین سردار شهید مدافع حرم استان کرمان، شهید محمد جمالی در گلزار بین المللی شهدای کرمان برگزار شد. سردار “حسین معروفی” فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان عصر ۱۳ آبان ماه در این مراسم شهید جمالی را یکی از مجاهدین خستگی ناپذیر دانست و او را یکی از بچه های صدیق حاج قاسم […]

فت فتو/کرمان یادواره اولین سردار شهید مدافع حرم استان کرمان، شهید محمد جمالی در گلزار بین المللی شهدای کرمان برگزار شد.

سردار “حسین معروفی” فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان عصر ۱۳ آبان ماه در این مراسم شهید جمالی را یکی از مجاهدین خستگی ناپذیر دانست و او را یکی از بچه های صدیق حاج قاسم سلیمانی نامید و افزود: شهید جمالی در هشت سال دفاع مقدس جانانه مجاهدت کرد و این شهدی والا مقام درون رزم و برون رزم خوبی بود و باعث افتخار ملت ایران شد.

وی با اشاره به اینکه امسال هشتمین سالگرد شهادت شهید”محمد جمالی” است، ادامه داد: شهید جمالی ذره ای برای دفاع از اسلام و انقلاب و ملت و ناموسمان ملاحظه کاری نمی کرد و همه وجودش را در طبق اخلاص می گذاشت و برای کرامت انسانی ملت بزرگ ایران فدا می کرد.

معروفی هدف از برگزاری یادبود شهدا را در عملیاتی کردن راه شهیدان دانست و بیان کرد: شهیدان عاقبت به خیر شدند و شهید به وجه الله نظر می کند.

وی با یادآوری شجاعت های شهید جمالی اظهار کرد: این شهید بزرگوار از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۹۲ به مدت ۳۲ سال مجاهدت کم نظیر و خستگی ناپذیر داشت. ایشان در دوران هشت سال دفاع مقدس در لشکر ۴۱ ثارالله و بعد از آن تحت امر سردار حاج قاسم سلیمانی در برقراری امنیت در جنوب شرق کشور رشادت ها کرد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه رشادت های شهید جمالی در سینه ثاراللهی ها حک است، تصریح کرد: پس از بازنشستگی در جبهه مقاومت و در دفاع از حرم آل الله در سوریه کارهای ارزشمندی کرد.

به گزارش فت فتو، شهید «سردار محمد جمالی پاقلعه» اهل «شهربابک» کرمان، زاده روستای «پاقلعه»، متولد سال ۱۳۴۲ است. با ورودش به ۱۶ سالگی، سال‌های دفاع مقدس هم آغاز شد. درس و کتاب و مدرسه را رها کرد و تا اواخر ۸ سال دفاع مقدس در جبهه ماند.

بیشترین سال‌های عمرش را در رکاب حاج قاسم بود و در عملیات مهمی مثل «طریق‌القدس، فتح المبین، بیت‌المقدس، رمضان، کربلای یک، چهار، پنج، والفجر هشت» همراه با لشکر ثارالله کرمان حضور داشت.  رفاقت و دوستی او با حاج قاسم از حضورش در لشکر ثارالله کرمان شروع ‌شده بود؛ اما ارتباط او و حاج قاسم با تمام شدن جنگ تحمیلی تمام نشد. بعد از پایان جنگ تا مقطع کارشناسی در رشته مدیریت دولتی ادامه تحصیل داد.

وقتی حاج قاسم به‌عنوان فرمانده مبارزه با اشرار جنوب کشور منصوب شد بازهم شهید جمالی در شهرستان‌های کرمان یکی از نیروها و فرماندهان مبارزه با اشرار قدم‌به‌قدم با حاج قاسم بود. گروهای اشرار که در حاشیه شهر سیرجان بودند با حضور او دیگر خواب راحتی به چشمانشان نیامد.

شهید جمالی چند سالی بود که بازنشست شده بود؛ اما در همین مدت نیز از در انجام کارهای فرهنگی و تبلیغ فرهنگ شهادت پرتلاش بود. کاروان‌هایی از دانشجوهای پزشکی را به سفر راهیان نور می‌برد و همیشه یکی از راویان تأثیرگذار جبهه فرهنگی بود.

با حضور در جبهه دفاع از حرم آل الله و حریم امنیت کشور و رسیدن به لقاء الله، التیامی بر تمامی زخم های جسمی و روحیش بوجود آمد.

شهید «محمد جمالی» سرانجام در تاریخ ۱۲ آبان ۱۳۹۲ در شهر دمشق سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد. از وی سه فرزند (۲ دختر و یک پسر ) به یادگار مانده است.

انتهای پیام




یادواره اولین سردار شهید مدافع حرم استان کرمان برگزار شد

منبع:ایـسنا
? یادواره اولین سردار شهید مدافع حرم استان کرمان برگزار شد