گندم و ذرت ارزوئیه زیر سایه تهدید برگ‌خوار پائیزه

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: به کشاورزان توصیه می‌کنیم زودتر ذرت خود را برداشت و از کاشت ذرت بهاره خوداری کنند، شخم عمیق بزنند و کشت گندم را در اولین مرحله به مراکز جهاد کشاورزی اطلاع بدهند. یوسف پورعبدالله امروز در گفت‌وگو با نذیر کرمان در شهرستان بافت، ذرت و گندم شهرستان بافت را […]


رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: به کشاورزان توصیه می‌کنیم زودتر ذرت خود را برداشت و از کاشت ذرت بهاره خوداری کنند، شخم عمیق بزنند و کشت گندم را در اولین مرحله به مراکز جهاد کشاورزی اطلاع بدهند.

یوسف پورعبدالله امروز در گفت‌وگو با نذیر کرمان در شهرستان بافت، ذرت و گندم شهرستان بافت را در معرض تهدید یک کرم نوظهور خواند و با تاکید بر اینکه کشاورزان باید هشدارها را جدی بگیرند، اظهار داشت: آفت کرم برگ‌خوار پائیزه ۱۵۰ کشور را آلوده کرده، این آفت جدید است و  فائو نیز پیرامون آن، اطلاعات دقیقی ندارد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بافت عنوان کرد: برای مبارزه با آفت این کرم، به طور مداوم در حال سم پاشی هستیم و اگر در مراحل اولیه کاشت گندم، سمپاشی صورت گیرد، در آن نفوذ نمی‌کند، البته مراحل بعدی  توسط جهاد کشاورزی پایش می‌شوند.

رئیس جهاد کشاورزی ارزوئیه ابراز داشت: به کشاورزان توصیه می‌کنیم زودتر ذرت خود را برداشت و از کاشت ذرت بهاره خوداری کنند، شخم عمیق بزنند و کشت گندم را در اولین مرحله به مراکز جهاد کشاورزی اطلاع بدهند.

پایان پیام / ۳۷۶۳ / ش





گندم و ذرت ارزوئیه زیر سایه تهدید برگ‌خوار پائیزه

منبع: فــارس
? گندم و ذرت ارزوئیه زیر سایه تهدید برگ‌خوار پائیزه