گمانه‌زنی باستان‌شناسی در اُرزوئیه کرمان آغاز شد

کرمان – فت فتو – معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت که عملیات گمانه‌زنی دشت دولت‌آباد صوغان واقع در شهرستان اُرزوئیه شروع شد. به گزارش فت فتو و به نقل از روابط عمومی این اداره کل، مجتبی شفیعی با اشاره به اینکه عملیات مذکور به منظور تکمیل مطالعات باستان‌شناسی در این […]

کرمان – فت فتو – معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت که عملیات گمانه‌زنی دشت دولت‌آباد صوغان واقع در شهرستان اُرزوئیه شروع شد.

به گزارش فت فتو و به نقل از روابط عمومی این اداره کل، مجتبی شفیعی با اشاره به اینکه عملیات مذکور به منظور تکمیل مطالعات باستان‌شناسی در این دشت انجام می شود افزود: انجام عملیات لایه‌نگاری، استخراج اطلاعات و همچنین داده‌های باستان‌شناسی از اهداف دیگر گمانه‌زنی دشت دولت‌آباد است که به شناخت بیشتر منطقه مذکور منجر خواهد شد.

وی بیان کرد: این عملیات که تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری ادامه دارد به سرپرستی محبوبه ناصری از کارشناسان این اداره‌ کل در حال اجراست.

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان خاطرنشان کرد: شهرستان ارزوئیه دارای ۲ دشت معروف دشت ارزوئیه و صوغان است که از معروف‌ترین دشت های ایران به شمار می‌روند.

شهرستان ارزوئیه در فاصله ۲۷۰ کیلومتری جنوب غرب مرکز استان کرمان واقع شده است.

به گزارش فت فتو برخی آثار باستانی مربوط به ۶ هزار سال پیش در دشت صوغان شهرستان ارزوئیه وجود دارد و نخستین کاوش های آن سال ۱۹۶۷ میلادی توسط تیم دانشگاه هاروارد در آنجا انجام شده است.




گمانه‌زنی باستان‌شناسی در اُرزوئیه کرمان آغاز شد

منبع: ایرنـا
? گمانه‌زنی باستان‌شناسی در اُرزوئیه کرمان آغاز شد