گردشگری می‌تواند نگرانی‌ها در خصوص آینده کرمان را رفع کند/لزوم تخصیص اعتبار برای معرفی شگفتی‌های استان

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه نگران آینده کرمان هستیم، در حالی که گردشگری می‌تواند این نگرانی‌ها را رفع کند، گفت: درخواست داریم از اکنون در لایحه بودجه احکامی در راستای توسعه گردشگری استان نهادینه شود. به گزارش فت فتو از کرمان، سیدمهدی طبیب‌زاده عصر امروز در مراسم افتتاح […]


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه نگران آینده کرمان هستیم، در حالی که گردشگری می‌تواند این نگرانی‌ها را رفع کند، گفت: درخواست داریم از اکنون در لایحه بودجه احکامی در راستای توسعه گردشگری استان نهادینه شود.

به گزارش فت فتو از کرمان، سیدمهدی طبیب‌زاده عصر امروز در مراسم افتتاح پنجمین نمایشگاه گردشگری و چهاردهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی کارمانیا در محل دایمی نمایشگاه‌های جنوب‌شرق با اشاره به علاقه‌مندی در حوزه صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: از این رو اتاق بازرگانی شعبه دوم میراث فرهنگی شده است.

وی عنوان کرد: در آینده به‌دلیل نداشتن منابع تجدیدناپذیر، گردشگری می‌تواند یکی از منابع درآمدی پایدار استان باشد، اما لازم است که از هم‌اکنون در این زمینه کمک شود ‌.

طبیب‌زاده تصریح کرد: در عمل در زمینه گردشگری کار جدی صورت نگرفته آن هم به‌دلیل محدودیت مالی و عدم شناختی که از استان، مخاخر گردشگری، مناظر طبیعی و پتانسیل‌های گردشگری وجود دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به انجام یک تحقیق در تهران از حدود صد نفر از اقشار مختلف در خصوص شناخت‌شان از کرمان تصریح کرد: ۷۵ درصد این افراد به کرمان نیامده بودند و قصد سفر به استان را نداشته‌اند و زمانی پرسیدیم کرمان را به چه چیزی می‌شناسید، جواب دادند به مناطق کویری و خشک و  زلزله بم! که این نشان‌دهنده عدم معرفی ظرفیت‌های استان است.

وی افزود: استان کرمان پنج شهر ملی، یک شهر و یک روستای جهانی، ۷ اثر ثبت شده در یونسکو و ۷۰۰ اثر ملی ثبت شده دارد و لازم است اعتبار خوبی گذاشته شود تا کرمان به‌خوبی معرفی شود.

طبیب‌زاده تاکید کرد: کرمان تا کی باید سرزمین شگفتی‌های پنهان باشد؟ باید این شگفتی‌ها آشکار و کشف و از آنها استفاده شود و درخواست دارم، این مراسم آغاز کشف شگفتی‌های پنهان استان کرمان باشد.

وی بیان کرد: از مهمان، تورگردان و غرفه‌داران استان دیگر می‌خواهیم شما کاشفان و یا کمک به کاشفان شگفتی‌ها باشید و کرمان را با شگفتی‌هایش بیان کنید.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان ادامه داد: باید به‌طور عملی توجه ویژه‌ای به پتانسیل‌های گردشگری و صنایع دستی استان شود.

نگران آینده کرمان هستیم.در حالی که گردشگری می‌تواند این نگرانی‌ها را رفع کند و درخواست داریم از اکنون در لایحه بودجه احکامی در راستای توسعه گردشگری استان نهادینه شود.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب





گردشگری می‌تواند نگرانی‌ها در خصوص آینده کرمان را رفع کند/لزوم تخصیص اعتبار برای معرفی شگفتی‌های استان

منبع: فــارس
? گردشگری می‌تواند نگرانی‌ها در خصوص آینده کرمان را رفع کند/لزوم تخصیص اعتبار برای معرفی شگفتی‌های استان