گاز شرکت های معدنی متخلف قطع می شود

کرمان – استاندار کرمان گفت: شرکت‌های معدنی باید طبق متن قانون به تخصیص یک درصد از فروش خود به استان معدنی عمل کنند و در صورت اجرا نشدن این مصوبه، گاز آنها تا پایان هفته آینده، قطع می‌شود. به گزارش فت فتو، محمدمهدی فداکار در نشست شورای معادن استان کرمان با اشاره به قانون تخصیص […]

کرمان – استاندار کرمان گفت: شرکت‌های معدنی باید طبق متن قانون به تخصیص یک درصد از فروش خود به استان معدنی عمل کنند و در صورت اجرا نشدن این مصوبه، گاز آنها تا پایان هفته آینده، قطع می‌شود.

به گزارش فت فتو، محمدمهدی فداکار در نشست شورای معادن استان کرمان با اشاره به قانون تخصیص یک درصد از فروش معادن به مناطق تحت تأثیر و همجوار افزود: در صورت اجرا نشدن این قانون به امور مالیاتی اعلام می‌کنیم یک درصد از فروش را از حسابشان کسر کند.

وی عنوان کرد: ما مدافع تولید هستیم و از آنها حمایت می‌کنیم، اما شرکت‌ها هم باید به تعهدات خود عمل کنند. برای حل مشکل صنایع و جبران کسری گاز، دستورات لازم را ابلاغ کرده‌ایم.

استاندار کرمان با اشاره به بودجه سه هزار میلیارد تومانی این استان اظهار داشت: کرمان با مشکل منابع مالی مواجه است، در حالی که ظرفیت معادن از استان خارج شده و چیزی عاید استان نمی‌شود.

وی گفت: بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سود شرکت‌های معدنی از کرمان خارج می‌شود، ۴۵ هزار میلیارد تومان مالیات و حقوق دولتی آنها از این استان می‌رود و تمام عایدی که از معادن به استان می‌رسد مسئولیت‌های اجتماعی است که حدود ۱۵۰ میلیارد تومان می‌شود.

فداکار با بیان اینکه کرمان در حوزه منابع مالی با مشکل مواجه است، به خسارت ۳۰ هزار میلیارد تومانی محصول پسته این استان در سال گذشته اشاره داشت و خاطرنشان کرد: پژوهشکده پسته و علوم گیاهی دانشگاه شهید باهنر پنج میلیارد تومان لازم دارد تا راهکاری برای جلوگیری از سرمازدگی محصول ارائه دهد، لذا اخذ این عوارض برای کمک به آنها و توسعه استان کرمان است.

کد خبر ۵۶۵۶۳۳۳




گاز شرکت های معدنی متخلف قطع می شود

منبع: مــهر
? گاز شرکت های معدنی متخلف قطع می شود