کویر دیگر جای جولان سوداگران مرگ نیست/نیاز پلیس کرمان به ایکس ری

فت فتو/کرمان فرمانده انتظامی استان کرمان با نوید این مطلب که امکانات رصد کویر و مقابله در این منطقه مستقر شده و امسال ثمرات آن را خواهیم دید، گفت: با توجه به اینکه محصولات کشاورزی و معدنی زیادی از محورهای استان ترانزیت می شود که برخی از سوداگران مرگ، از این فرصت استفاده و مواد […]

فت فتو/کرمان فرمانده انتظامی استان کرمان با نوید این مطلب که امکانات رصد کویر و مقابله در این منطقه مستقر شده و امسال ثمرات آن را خواهیم دید، گفت: با توجه به اینکه محصولات کشاورزی و معدنی زیادی از محورهای استان ترانزیت می شود که برخی از سوداگران مرگ، از این فرصت استفاده و مواد مخدر در این بارها جاسازی می کنند لذا نیاز به تامین اعتبار برای تهیه تجهیزات ایکس ری(تونل تصویربرداری) داریم.

سردار«عبدالرضا ناظری» امروز پنجم تیرماه در حاشیه جلسه ویدئوکنفرانس با رئیس جمهور در خصوص هفته مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: استان کرمان در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارد و در سال گذشته با کشف بیش از ۱۶۱ تن انواع مواد مخدر، رتبه اول مقابله با مواد مخدر در کشور را کسب کرد.

وی بر لزوم تکمیل تجهیزات و امکانات و استفاده از ظرفیت های موجود در راستای مقابله و پیشگیری با مواد مخدر در استان کرمان تاکید کرد و افزود: لازم است با استفاده از ظرفیت ها، امکانات و تجهیزات الکترونیکی و نوین پلیس افزایش داده شود.

فرمانده انتظامی استان کرمان توصیه کرد: باید در سال جاری متولیان امر، ظرفیت های لازم برای نگهداری معتادین متجاهر ایجاد کنند.

وی معتاد کردن زنان و دختران را هدف اصلی دشمن در این حوزه دانست و تصریح کرد: با مشارکت مردم و سازمان های مردم نهاد می توانیم در امر مقابله و پیشگیری پیروز شویم. 

ناظری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۶۱۳ شهید ناجای استان کرمان، عنوان کرد: در سال گذشته نیروی انتظامی استان کرمان هفت شهید را تقدیم نظام کرد که شش نفر آنها در عرصه مبارزه با مواد مخدر هستند.

وی با ابراز تاسف از اینکه عمده زندانیان استان کرمان، مربوط به مواد مخدر است، تصریح کرد: لازم است مسئولین تجهیزات و امکانات موثر در اختیار استان کرمان برای مبارزه و پیشگیری قرار دهند.

فرمانده انتظامی استان کرمان در پاسخ به این سوال که باتوجه به اینکه کرمان، استان مرزی نیست، علت آنکه تقریبا بیشترین کشفیات مواد مخدر به خود اختصاص می دهد، چیست؟ گفت: همیشه استان کرمان جزو استان های برتر در حوزه مقابله نیست و در دو سال گذشته رتبه اول را به خود اختصاص داده و در سه ماهه اول امسال استان سیستان و بلوچستان رتبه نخست در این زمینه را کسب کرده است.

وی افزود: براساس برآوردها حدود ۶۰ درصد مواد مخدری که وارد کشور می شود از مسیرهای استان عبور می کنند زیرا کرمان در مسیر ترانزیت مواد مخدر قرار دارد و کرمان حدود ۱۶۰۰ کیلومتر مرز مشترک با سه استان مرزی دارد لذا کرمان متاثر از مشکلات استان های مرزی است.

ناظری اضافه کرد: در استان سیستان و بلوچستان شهدای زیادی در عرصه مبارزه با مواد مخدر تقدیم جمهوری اسلامی شده اما استان کرمان فرصت مناسب تری نسبت به استان های مرزی در خصوص مقابله با سوداگران مرگ دارد بنابراین هر چه بتوانیم استان کرمان را از نظر تجهیزاتی، نیروی انسانی و امکات تقویت کنیم، کل کشور را مصون کرده ایم.




کویر دیگر جای جولان سوداگران مرگ نیست/نیاز پلیس کرمان به ایکس ری

منبع: ایـسنا
? کویر دیگر جای جولان سوداگران مرگ نیست/نیاز پلیس کرمان به ایکس ری