کوهبنان شهرستانی معدنی اما محروم

جلسه شورای اداری شهرستان کوهبنان با حضور نماینده ولی فقیه دراستان کرمان بامحوریت رفع محرومیت از این شهرستان معدنی برگزار شد. حجت الاسلام مرتضی جعفری  در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد؛ گفت: کوهبنان شهر علما، عرفا و شهداست و بیش از ۱۷۸ شهید از شهدای […]

جلسه شورای اداری شهرستان کوهبنان با حضور نماینده ولی فقیه دراستان کرمان بامحوریت رفع محرومیت از این شهرستان معدنی برگزار شد.

حجت الاسلام مرتضی جعفری  در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد؛ گفت: کوهبنان شهر علما، عرفا و شهداست و بیش از ۱۷۸ شهید از شهدای دوران دفاع مقدس و شهدای گمنام در شهرستان مدفون هستند.

او می‌گوید :کوهبنان شهرستانی  محروم است خصوصا بعد از زلزله محرومیت منطقه بیشتر شده است در حالی که مردم منطقه انقلابی و کارگر معادن هستند.

به گفته امام جمعه کوهبنان منطقه کوهبنان از نظر فرهنگی و معنوی در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد، اما از نظر اقتصادی در محرومیت است در حالی که مردم این شهرستان برای کسب روزی حلال بایستی در اعماق  زمین در معادن زغال سنگ کار کنند.

عفت شریعتی‌کوهبنانی نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس گفت: راه ارتباطی زرند و کوهبنان بسیار مخاطره‌آمیز است که بار‌ها مطرح شده و امیدواریم در راستای رفع این مشکل اقدام شود.

به گفته نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی کوهبنان شهری کارگری است که نیاز به توجه بیشتری دارد لذا شعار سال مقام معظم رهبری باید در کوهبنان نمود واقعی خود را پیدا کند.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس گفت: مسأله تامین آب شرب از ضروریات کوهبنان است که کمبود آب نگرانی‌هایی برای مردم ایجاد کرده و از ابتدای سال ۹۹ انتقال آب خلیج فارس را دنبال کردیم و از دو راه کرمان و رفسنجان امکان انتقال آب به زرند و کوهبنان وجود دارد.

شریعتی‌کوهبنانی می‌گوید: با توجه به سرمایه‌های نهفته صنعتی و معدنی که در شهرستان داریم پیگیر احداث کارخانه هستیم که نیاز به عنایت و مساعدت شماست تا صدای مردم کوهبنان را از طریق تربیون نماز جمعه مرکز استان کرمان به گوش مخاطبین خصوصا مسئولین مربوطه برسانید.

حسین سالاری فرماندار کوهبنان نیز گفت: کوهبنان از قطار توسعه عقب افتاده لذا باید تلاش شود که عقب‌ماندگی حل و فصل شود البته با پیگیری‌های صورت گرفته مطالعات پهنه معدنی و مطالعات باستان‌شناسی در کوهبنان انجام شده است.

به گفته فرماندار کوهبنان در بحث اصلاح زیرساخت‌ها افزایش ظرفیت برق شهرستان و پیگیری آب هم برای صنعت انجام شده است، پهنه‌های معدنی واگذار شده، سرمایه‌گذاران در معادن سرب و روی، مس و آهن و.. در حال فعالیت هستند.

به گفته سالاری سه واحد زغالشویی و یک واحد کک، یک واحد کنسنانتره سنگ آهن، گلخانه هیدرو پونیک و … در دستور کار قرار دارند و با حضور بنیاد برکت در کوهبنان در سال قبل ۴۰۰ شغل در شهرستان ایجاد شده است در حالی که پهنه‌های معدنی هم به سرمایه گذاران واگذار شده و در حال فعالیت هستند.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی فقیه دراستان کرمان نیز در این نشست گفت: کوهبنان برجستگی‌های اقلیمی، طبیعی و خدادادی دارد در حالی که هوای مطبوع، معادن زیرزمینی گنج‌ها و طلا‌های متعددی هستند که در شهرستان کوهبنان قرار دارند که می‌تواند بستری برای اشتغال منطقه و سایر شهرستان‌ها باشد همان گونه که در گذشته برای کار از سایر نقاط به کوهبنان می‌آمدند.

به گفته امام جمعه کرمان هر سرزمینی که نیاز به تحول دارد نیروی انسانی است که باید اقدام کند در حالی که نیروی انسانی کوهبنان بسیار قوی و ممتاز است که در سنگر‌های اجرایی در سطح کشور و استان مشغول به خدمت هستند.

حجت الاسلام علیدادی‌سلیمانی می‌گوید: کوهبنان راه میانبر برای استان‌های شمال کرمان است لذا به مصلحت استان است که راه ارتباطی کوهبنان – کرمان اصلاح شود که هم راه نزدیک و هم آب و هوای کوهبنان برای مسافران عبوری موثر است.

او  گفت: کوهبنان کارگرانی مجاهد و خدوم دارد لذا سرمایه‌گذاران ضمن سرمایه‌گذاری حق و حقوق کارگری را رعایت کنند ضمن اینکه خود هم بهره لازم را می‌برند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان می‌گوید: کوهبنان موطن فقها و علماست چهر‌هایی که استان و کشور به آن‌ها افتخار می‌کنند خانواده‌هایی از علم، حکمت، فلسفه و فقاهت در کوهبنان هستند که نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی از خانواده فقهاست و ابوی ایشان از علمای بنام عصر معاصر بود.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: آیت الله میرجهانی که از شخصیت‌های مذهبی و فرهنگی ایران هست و در فقاهت شهره بود از برجستگی‌ها و افتخارات کوهبنان می‌باشد.

 

فت فتو کرمان کرمان




کوهبنان شهرستانی معدنی اما محروم

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? کوهبنان شهرستانی معدنی اما محروم