کمک شرکت های دانش بنیان به صنعت و معدن

استاندار کرمان :مصوبات شورای استانی مرتبط با دانش بنیان ها لازم الاجرا و از طریق دستگاه های اجرایی قابل رصد است.  به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان استاندار کرمان   درجلسه شورای معادن استان از تشکیل شورای استانی مرتبط با دانش بنیان ها خبر داد و افزودمصوبات این شورا ذیل شورای برنامه ریزی استان قرار […]

استاندار کرمان :مصوبات شورای استانی مرتبط با دانش بنیان ها لازم الاجرا و از طریق دستگاه های اجرایی قابل رصد است.

 به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان استاندار کرمان   درجلسه شورای معادن استان از تشکیل شورای استانی مرتبط با دانش بنیان ها خبر داد و افزودمصوبات این شورا ذیل شورای برنامه ریزی استان قرار گرفته و لازم الاجرا  و از طریق دستگاه های اجرایی قابل رصد  است.

علی زینی‌وند با تاکید بر لزوم تدوین سند نیازمندی های زیرساختی استان گفت:  تمرکز برحضور فعال و موثر شرکت های دانش بنیان، بخش صنعت و معدن است و کمیته آن به ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و با حضور نمایندگان شرکت های بزرگ برگزار میشود‌.
وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: شرکت ها و کارخانه ها لیستی از نیازمندی های خود را در حوزه های مختلف باید تهیه کرده و از شرکت های دانش بنیان کمک بگیرند.

در این جلسه پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، هم کمک به زیرساخت های توسعه ای معادن زغال‌سنگ و رفع خلاء بیمه‌ای کارگران زغال‌سنگ را در افزایش بهره وری و اشتغال استان موثر دانست.

رئیس سازمان صمت استان  هم گفت: ۲۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان حقوق دولتی امسال در استان باید وصول شود که ۴ هزار میلیارد تومان آن به عنوان سهم استان باید برگشت داده شود‌.

حسینی نژاد با اشاره به وجود ۷۰۲ پروانه بهره برداری معدنی در شمال استان افزود: ۴۸۷ مورد آن فعالو ۲۲۴ پروانه غیرفعال هستند و باید  به مزایده گذاشته شوند.

وی درباره: ۱۷۳۸ پروانه بهره برداری صنعتی در شمال استان گفت: ۴۵ درصد آنها نیمه فعال و ۱۹ درصد راکد هستند.

 رئیس سازمان صمت استان  مشکلات مدیریتی، ضعف فناوری و فرسودگی ماشین آلات را از مهمترین عوامل رکود واحدهای نیمه فعال و راکد دانست و گفت برای بازگشت آنها به چرخه تولید بیشتر به مسائل دانش و فناوری نیاز است.




کمک شرکت های دانش بنیان به صنعت و معدن

منبع: صـداوسیـما مرکز کرمان
? کمک شرکت های دانش بنیان به صنعت و معدن