کمک سازنده دانشجویان در رفع مشکلات کشور

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: دانشجویان تربیت‌شده ما صاحب‌نظران بزرگی هستند که در رفع مسائل کشور که نیاز به تحقیق و پژوهش دارد، می‌توانند کمک‌های بسیاری کنند. سیدحسین اکبری‌فرد در گفتگو  خبرنگار سیاسی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ ضمن گرامیداشت شانزدهم آذرماه روز دانشجو با اشاره به اینکه شهید بهشتی فرمود«دانشجو موذن جامعه است، اگر […]

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: دانشجویان تربیت‌شده ما صاحب‌نظران بزرگی هستند که در رفع مسائل کشور که نیاز به تحقیق و پژوهش دارد، می‌توانند کمک‌های بسیاری کنند.

سیدحسین اکبری‌فرد در گفتگو  خبرنگار سیاسی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ ضمن گرامیداشت شانزدهم آذرماه روز دانشجو با اشاره به اینکه شهید بهشتی فرمود«دانشجو موذن جامعه است، اگر خواب بماند نماز امت قضا می‌شود»، گفت: این سخن حکایت از این دارد که دانشجویان قشری هستند که باید نسبت به ضروریات جامعه، مسائلی که برای جامعه مهم است و باید انجام شود، توجه داشته باشند.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان ادامه داد: سخن شهید بهشتی را بارها در کلام مقام معظم رهبری تحت عنوان جهاد تبیین شنیده‌ایم، مسئله‌ای که به‌عهده همگان است، اما نقش جوانان و انشجویان از همه مهم‌تر است؛ به‌ویژه در دوران کنونی که پیشرفت‌های خوبی در جامعه آغاز شده است و این مهم نشان می‌دهد ملت و دانشمندان ایران اسلامی، استعداد و ظرفیت‌های انجام کارهای بزرگ را دارند.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی باید در نقاط مختلف کشور انجام شود، ابراز کرد: دشمنان به اهمیت انجام کارهای بزرگی که در یک جامعه انجام می‌شود پی می‌برند و بر همین اساس، علیه ما جنگ ترکیبی و شناختی را شروع کرده‌اند.

اکبری‌فرد با اشاره به اینکه در شرایط مختلف کشور همواره قشر دانشجو بیدار است؛ همان‌گونه که در شانزدهم آذرماه سال ۱۳۳۲ دانشجویان بیداری خود را نشان دادند و حرکت‌های خود را از آن زمان آغاز کردند، اظهار کرد: امیدواریم دانشجویان در کنار اساتید دلسوز و پرتلاش خود بتوانند دانشگاه را به‌گونه‌ای جلو ببرند که برای همگان مفید باشد.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان عنوان کرد: دانشجویان تربیت‌شده ما صاحب‌نظران بزرگی هستند که در رفع مسائل کشور که نیاز به تحقیق و پژوهش دارد، می‌توانند کمک‌های بسیاری کنند.

وی با بیان اینکه استان کرمان، استان بسیار پرظرفیت به لحاظ منابع طبیعی و انسانی است، گفت: اقدامی که دانشجویان باید انجام دهند به‌طور کامل مشهود است که باید برگرفته از رویکرد دانشجویان در شانزدهم آذر ماه سال ۱۳۳۲ باشد.

اکبری‌فرد با تأکید بر اینکه دانشجویان ما باید در عرصه علم و جهاد علمی در جامعه تأثیرگذار باشند، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها در دو عرصه کادرسازی و تربیت نیرو برای مدیریت کشور باید اقدام کند تا الگوهای خوبی در صحنه مدیریت اجرایی کشور وجود داشته باشد؛ چرا که جامعه ما تشنه مدیران جهادی است، مدیرانی که وقت و ظرفیت خود را صرف نیازهای مردم کنند.

انتهای خبر/م




کمک سازنده دانشجویان در رفع مشکلات کشور

منبع:آرمـان
? کمک سازنده دانشجویان در رفع مشکلات کشور