کمربندی شمال بردسیر چشم انتظار تحقق وعده مسوولان

در شمال شهر بردسیر آن سوی کمربندی، روستای طاهرآباد قرار دارد و روستاهای دیگر هم دور تا دور این روستا را فرا گرفته‌اند. ترافیک بالا موجب شده همواره این محور آبستن حوادث باشد و احداث زیرگذر یا روگذر چاره کار است. نذیر کرمان – کرمان، محمدامین فلاح: بردسیر، شهرستانی در ۶۵ کیلومتری کرمان است، از […]


در شمال شهر بردسیر آن سوی کمربندی، روستای طاهرآباد قرار دارد و روستاهای دیگر هم دور تا دور این روستا را فرا گرفته‌اند. ترافیک بالا موجب شده همواره این محور آبستن حوادث باشد و احداث زیرگذر یا روگذر چاره کار است.

نذیر کرمان – کرمان، محمدامین فلاح: بردسیر، شهرستانی در ۶۵ کیلومتری کرمان است، از شاخصه‌های مهم این شهرستان وجود صنایع بزرگ معدنی است، در شمال شهر بردسیر آن سوی کمربندی، روستای طاهر آباد قرار دارد و روستاهای دیگر هم دور تا دور این روستا را فرا گرفته‌اند و رفت‌وآمد را بالا برده‌اند.

حاشیه کمربندی شمال شهر بردسیر

عدم دید کافی عبور از کمربندی را مخاطره‌آمیز کرده است

در این میان آنچه برای همه این مناطق خطرناک به نظر می‌رسد، جاده کمربندی است، جاده‌ای که شب ها به‌دلیل عدم دید کافی خطرات بیشتری هم خواهد داشت.

روستای طاهرآباد به‌واسطه نزدیکی به مرکز شهر جمعیت زیادی را به خود اختصاص داده است و تردد در این منطقه بسیا بالاست و همواره آبستن حوادث تلخ و ناگوار است.

زیرگذر یا روگذر مطالبه جدی مردم

 احداث روگذر یا زیرگذر از مطالبات مهم روستاهای حوالی کمربندی است که از قضا این روزها به یکی از وعده‌های انتخاباتی نامزدهای مجلس هم تبدیل شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان بردسیر در گفت‌وگو با نذیر کرمان اظهار کرد: این اداره از سال گذشته در حال طراحی روگذر یا زیرگذر باتوجه با شرایط فنی است.

علی امیری‌مقدم توضیح داد: دوربرگردان روستای طاهرآباد از سال گذشته توسط اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان بردسیر به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور به‌عنوان نقطه حادثه‌خیز اعلام و ثبت شده است.

وی ادامه داد: در همین راستا چند طرح روگذر و زیرگذر در حال طراحی است و پس از بررسی توسط کمیته فنی، هر طرحی که پذیرفته شد به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور اعلام و اجرا خواهد شد.

محمد علی‌‌زاده دهیار روستای طاهرآباد نیز در گفت‌وگو بانذیر کرمان بیان داشت: با توجه به اینکه پر جمعیت‌ترین روستاهای بخش مرکزی شهرستان بردسیر در قسمت شمال شهرستان قرار گرفته‌اند و همچنین کمربندی کرمان – سیرجان از قسمت شمال شهرستان عبور می‌کند و یکی از مهمترین معضلات این روستا ها خطر تصادف به‌دلیل ترانزیتی بودن جاده است، درخواست مهم دهیاری‌ها و مردم این است که در این محل روگذر یا زیرگذر احداث شود که عبور و مرور مردم برای رفتن به مرکز شهر بدون هیچ مشکلی باشد.

بروز حوادث شبانه در کمربندی

وی اضافه کرد: بسته شدن دوربرگردان دوم در این جاده موجب شده مردم برای کم کردن مسیر خود به مرکز شهر خلاف جهت بروند که کاری بسیار خطرناک است.

علی‌زاده در ادامه گفت: در شب به‌دلیل تاریکی جاده کمربندی و کم شدن دید رانندگان احتمال بروز تصادف بالا است. دراین جاده بارها شاهد بودیم که در شب به‌دلیل کاهش دید تصادفات زیادی در کمربندی رخ داده است.

وی تأکید کرد: از مسؤولان درخواست داریم که برای حل مهمترین مشکل این روستا و روستاهای اطراف همت بیشتری داشته باشند تاشاهد اتفاقات ناگوار دیگری نباشیم.

به گزارش فارس: با توجه به جمعیت بالای محدوده شمال شهر برسیر و ترافیک بالای این محور برای رسیدن به مرکز شهر، می‌طلبد مسؤولان نسبت به مطالبه مردم اقدام عاجل داشته باشند تا ضمن تسهیل در عبور و مرور، شاهد کاهش حوادث و تلفات در این محور محور باشیم.

پایان پیام/۸۰۰۶۰/ب





کمربندی شمال بردسیر چشم انتظار تحقق وعده مسوولان

منبع: فــارس
? کمربندی شمال بردسیر چشم انتظار تحقق وعده مسوولان