کمبود ذخایر خونی استان بخصوص در گروههایA , O

شکوهی با اشاره به نذر خون در ماههای محرم و صفر از آغاز پیش ثبت‌نام اینترنتی اهدای خون به منظور جلوگیری از معطلی افراد در مراکز اهدا خون خبر داد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمان؛ مدیرکل انتقال خون استان کرمان با اشاره به شیوع کرونا گفت:مردم می توانند نوبت اهدای خون خود […]

شکوهی با اشاره به نذر خون در ماههای محرم و صفر از آغاز پیش ثبت‌نام اینترنتی اهدای خون به منظور جلوگیری از معطلی افراد در مراکز اهدا خون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمان؛ مدیرکل انتقال خون استان کرمان با اشاره به شیوع کرونا گفت:مردم می توانند نوبت اهدای خون خود را رزرو و در ساعت دلخواه به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

وی هدف از برگزاری پویش نذر خون را ترغیب مردم به اهدای خون در ماه محرم و صفر و محدود نکردن اهدای خون به ۲ روز عاشورا و تاسوعا اعلام کرد و گفت افراد برای انجام پیش ثبت نام اینترنتی اهدای خون به آدرس http://nobatdehi.ibto.ir مراجعه و در مرکز اهدای خون تاریخ و ساعت حضور خود را ثبت و بر اساس همین پیش ثبت‌نام به پایگاه انتخابی خود مراجعه و خون اهدا کنند.

مدیر کل انتقال خون استان با اشاره به تعطیلات اعلام شده در روزهای آینده بیان کرد: بنابر برنامه ریزی انجام شده مرکز اهدای خون، اداره کل انتقال خون استان کرمان واقع در بلوار ۲۲ بهمن همه روزه از ساعت هفت و ۳۰ دقیقه تا ۱۹ (حتی در روزهای تاسوعا و عاشورا) به جز جمعه ۲۹ مرداد ماه و پایگاه انتقال خون شهید فیروزی واقع در بلوار جمهوری روزهای فرد از ساعت هفت و ۳۰ تا ۱۳ آماده دریافت خون از اهدا کنندگان است.

شکوهی افزود: مرکز اهدا خون شهرستان جیرفت واقع در خیابان شفا نیز همه روزه به جز جمعه ها از ساعت هفت و ۳۰ تا ۱۳ دایر است به طوری که در روز تاسوعا از ساعت هشت تا ۱۳ و عصر از ساعت ۱۷ تا ۲۰ و در روز عاشورا صبح از ساعت ۸ تا ۱۳ ) و مرکز اهدا خون شهرستان بم واقع در میدان ۱۷ شهریور همه روزه به جز جمعه از ساعت هفت و ۳۰ تا ۱۳ دایر و در روز تاسوعا صبح از ساعت هشت تا ۱۳ و عصر از ساعت ۱۶ و ۳۰ تا ۱۹ و ۳۰ و در روز عاشورا از ساعت هشت تا ۱۳ آماده حضور اهدا کنندگان خون است.

وی گفت: همچنین مرکز اهدا خون در شهرستان سیرجان واقع در میدان انقلاب نیز همه روزه از ساعت هفت و ۳۰ تا ۱۳ به جز جمعه ۲۹ مرداد دایر است و در روزهای تاسوعا و عاشورا نیز از ساعت هشت تا ۱۳ و مرکز اهدا خون در شهرستان رفسنجان واقع در بلوار طالقانی همه روزه از ساعت هفت و ۳۰ تا ۱۳ حتی روزهای تاسوعا و عاشورا به جز جمعه فعال است.

 



منبع:صـداوسیـما مرکز کرمان
? کمبود ذخایر خونی استان بخصوص در گروههایA , O