کلنگ عملیات اجرایی احداث ناحیه صنعتی شهید سلیمانی در رابر به زمین زده شد

فاز اولیه عملیات اجرایی احداث ناحیه صنعتی شهید سلیمانی در رابر با حضور معاون وزیر صمت و مسئولان استانی و شهرستانی کلنگ‌زنی شد. به گزارش سرویس اقتصادی راه‌آرمان ؛ ظهر امروز با حضور علی رسولیان معاون وزیر صمت، امام جمعه رابر، فرماندار رابر، نماینده مردم شهرستان‌های بافت رابر و ارزوییه در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل […]

فاز اولیه عملیات اجرایی احداث ناحیه صنعتی شهید سلیمانی در رابر با حضور معاون وزیر صمت و مسئولان استانی و شهرستانی کلنگ‌زنی شد.

به گزارش سرویس اقتصادی راه‌آرمان ؛ ظهر امروز با حضور علی رسولیان معاون وزیر صمت، امام جمعه رابر، فرماندار رابر، نماینده مردم شهرستان‌های بافت رابر و ارزوییه در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان و جمعی از مسئولان، کلنگ آغاز عملیات اجرایی اولین ناحیه صنعتی رابر زادگاه سردار دل ها به زمین زده شد.
 
معاون وزیر صنعت در آیین کلنگ‌زنی ناحیه صنعتی شهرستان رابر، گفت: از ابتدای دولت سیزدهم ۸۰ ناحیه صنعتی در کشور ایجاد شده است.
 
علی رسولیان، نگاه دولت سیزدهم را توازن منطقه‌ای خواند و افزود: در مناطق مختلف کشور که ظرفیت سرمایه‌گذاری وجود دارد و کمتر توجه شده بنا داریم به ایجاد و توسعه شهرک‌های صنعتی کنیم تا به رونق تولید و توسعه اقتصادی کشور بیانجامد.
 
معاون وزیر صمت و رئیس شهرک‌های صنعتی کشور گفت: امیدواریم با توجه به ظرفیت‌های بالقوه صنعتی و کشاورزی رابر با همکاری دستگاه‌های خدماتی‌، همکاری خوب فرماندار رابر و پیگیری نماینده شهرستان‌های بافت، رابر وارزوییه این پروژه تا دهه مبارک فجر به بهره‌برداری رسد و شاهد رونق اقتصادی این منطقه باشیم.
 
فرماندار رابر در آئین کلنگ‌زنی نخستین شهرک صنعتی این شهرستان گفت: با تلاش و پیگیری‌های چند ماهه زیرساخت‌های ناحیه صنعتی رابر فراهم شده است.
 
حسین آقاملایی از زیرساخت‌های لازم یک شهرک صنعتی از جمله شروع عملیات اجرایی پست فوق توزیع شهرستان در مجاورت شهرک صنعتی خبرداد و افزود: پیگیری‌ها و نامه‌نگاری‌های لازم برای اختصاص آب از سد شهیدان امیرتیموری صورت گرفته آسفالت منطقه قدرودخانه و گازرسانی به روستاهای مجاورت شهرک در دستورکار قرار دارد.
 
 
وی، بابیان اینکه احداث شهرک صنعتی رشد و توسعه اقتصادی این منطقه را رونق خواهد بخشید گفت: امیدواریم هرچه سریعتر اعتبار لازم ناحیه صنعتی پست فوق توزیع برق این شهرستان تخصیص یابد تا مردم طعم شیرین اشتغال و توسعه اقتصادی منطقه را بچشند.
 
 
فرماندار رابر در ادامه با اشاره به ولایت پذیری و همیشه در صحنه بودن مردم شهرستان رابر، عنوان کرد: مردم زادگاه سردار دل‌ها بواسطه عشق و علاقه به نظام جمهوری اسلامی کمتر مطالبه گری کرده و به همین دلیل این شهرستان در حوزه‌های مختلف آنچنان که باید پیشرفت نداشته است.
 
امام جمعه رابر همچنین در آیین کلنگ زنی شهرک صنعتی این شهرستان گفت: چشم امید جوانان رابر به شهرک صنعتی دوخته است.
 
حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه شهرستان رابر باقدمت ۱۴ساله شهرستانی فاقد هرگونه صنعت است، افزود: چشم امید جوانان رابر به بهره برداری هرچه سریعتر از شهرک صنعتی است.
 
 
امام جمعه رابر با گلایه از پرونده طولانی کلنگ زنی ها گفت: امیدواریم در یوم الله دهه فجر طبق قول معاون وزیر به بهره برداری برسد و شاهد اشتغالزایی برای جوانان بیکار شهرستان و رونق تولید باشیم.
 
نماینده مردم شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین کلنگ زنی گفت: درفا اول ۳۰میلیارد تومان اعتبار به ایجاد شهرک صنعتی رابر اختصاص یافته است و تا دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.
 
 
وی، شهرستان رابر را تنها شهرستان فاقد ناحیه صنعتی استان کرمان خواند و افزود: تاکنون سرمایه‌گذارانی که به شهرستان رابر ورود کردند با توجه به عدم وجود زیرساخت‌ها منصرف می‌شدند که این ناحیه صنعتی می‌تواند زمینه رشد و توسعه شهرستان رابر را فراهم کند.
 
صمد الله محمدی گفت: برای ایجاد زیرساخت‌های این ناحیه صنعتی ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برآورد می‌شود.
 
 
وی درهمین راستا از سرمایه‌داران شهرستان رابر و سایر سرمایه‌گذاران بخش خصوصی کشور دعوت به حضور و سرمایه‌گذاری در زادگاه سردار دل‌ها کرد.
 
محمدی گفت: رابری‌های مقیم جای جای کشور می‌توانند با تمکن و توانمندی‌های مناسبی که دارند در تغییر چهره زادگاه خود نقش موثری را ایفا کنند و به رفع بیکاری جوانان همشهری خود کمک کنند.
 
 
در ادامه سفر معاون وزیر صمت و همراهان به رابر با حضور در گلزار شهدای قنات ملک به مقام شامخ این شهدا و والدین سردار دل ها ادای احترام کردند.




کلنگ عملیات اجرایی احداث ناحیه صنعتی شهید سلیمانی در رابر به زمین زده شد

منبع:آرمـان
? کلنگ عملیات اجرایی احداث ناحیه صنعتی شهید سلیمانی در رابر به زمین زده شد