کشف ۵ مورد جعل علامت استاندارد در کرمان

مدیرکل استاندارد استان کرمان از کشف ۵ مورد جعل علامت استاندارد طی نیمه نخست امسال در استان خبر داد. به گزارش فت فتو از کرمان، اسماعیل عاقلی امروز در نشست خبری اظهار داشت: اگر در محصولات، خدمات جدا از اینکه نگاهی به بازار کشورهای هدف و کشورهای همسایه و …‌ صادرات داشته باشیم اگر برای […]


مدیرکل استاندارد استان کرمان از کشف ۵ مورد جعل علامت استاندارد طی نیمه نخست امسال در استان خبر داد.

به گزارش فت فتو از کرمان، اسماعیل عاقلی امروز در نشست خبری اظهار داشت: اگر در محصولات، خدمات جدا از اینکه نگاهی به بازار کشورهای هدف و کشورهای همسایه و …‌ صادرات داشته باشیم اگر برای بازار خود کیفیت نداشته باشیم علاوه بر اینکه بازار خودمان را از دست می‌دهیم بازارهای همسایه را هم از دست خواهیم داد زیرا مصرف کننده به دنبال کالاهای استاندارد است.

مدیرکل استاندارد استان کرمان افزود: در ۶ ماهه امسال ۴۰ استاندارد در دست تدوین داریم که در صورت تصویب در مرکز به عنوان سند ملی مورد استفاده قرار می‌گیرند و همچنین ۱۷۲ استاندارد در این بازه زمانی بازنگری شد.

عاقلی افزود: در نیمه اول امسال از حوزه واحدهای تولیدی و خدماتی ۷۶۹ مورد بازرسی و هزار و ۲۰ مورد نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی داشتیم که در مجموع ۶۱ پروانه استاندارد تمدید و ۴۸ مورد کاربرد علائم جدید صادر شده است.

وی تصریح کرد: در سطح استان تنها در شهرستان رفسنجان، بم و سیرجان اداره استاندارد داشتیم و در ۲۰ شهرستان دیگر اصلا ساختار سازمانی مصوبی را نداشتیم.

مدیرکل استاندارد استان کرمان گفت: در ۷ شهرستان منطقه جنوب استان اداره استاندارد وجود نداشت و اکنون اداره استاندارد جیرفت 

را برای منطقه جنوب استان راه‌اندازی کرده‌ایم.

عاقلی با اشاره به اینکه ساختار سازمانی استاندارد در جنوب استان وجود ندارد، گفت: موافقت تشکیل گروه پژوهشی منطقه‌ای جنوب شرق کشور در کرمان گرفته و کارهای اولیه آن انجام و همچنین موافقت خرید یک خودروی عملیاتی برای استان اخذ شده است.

وی افزود: از جمله اقدامات شش ماه اخیر اداره کل استاندارد، ۴۰۲ مورد اخطار و ۴۲۵ مورد تذکر، رسیدگی به ۳۳ شکایت، ۲۵۲ مورد توقیف و جمع‌آوری کالای غیراستاندارد، ۱۴ مورد پلمپ خط تولید،کشف ۵ مورد جعل علامت استاندارد، ۱۸ مورد فاقد علامت استاندارد، سه مورد پلمپ آسانسور است.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ق





کشف ۵ مورد جعل علامت استاندارد در کرمان

منبع:فــارس
? کشف ۵ مورد جعل علامت استاندارد در کرمان