کرمان در وضعیت حاد کرونایی است

کرمان- معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه یک بیمار کرونایی به طور متوسط می‌تواند هفت نفر را آلوده کند، گفت: در وضعیت حادی هستیم و باید متناسب با آن رفتار کنیم. حسین صافی زاده در گفتگو با فت فتو با بیان اینکه وضعیت خوبی در استان کرمان نداریم، اظهار کرد: روز گذشته حدود […]

کرمان- معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه یک بیمار کرونایی به طور متوسط می‌تواند هفت نفر را آلوده کند، گفت: در وضعیت حادی هستیم و باید متناسب با آن رفتار کنیم.

حسین صافی زاده در گفتگو با فت فتو با بیان اینکه وضعیت خوبی در استان کرمان نداریم، اظهار کرد: روز گذشته حدود یک هزار و ۸۰۰ بیمار بستری در بیمارستان‌های استان داشتیم که با ماه‌های قبل قابل مقایسه نیست و متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۲۶ نفر از هم استانی‌های عزیزمان را از دست داده‌ایم.

صافی زاده افزود: این روند در هفته‌های اخیر ادامه داشته است و فوتی‌های در طول یک روز به سی و چند نفر هم رسیده است.

وی اظهار کرد: قطعاً در وضعیت حادی هستیم و باید متناسب با این وضعیت حاد رفتار کنیم، بارها اشاره کرده‌ایم که ما با یک ویروس قوی‌تری مواجه هستیم که در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌تواند انتقال پیدا کند و یک بیمار به طور متوسط می‌تواند هفت نفر را آلوده کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: همه افراد اگر تأمل کنند در اطراف و خانواده خودشان نسبت به ماه‌های گذشته افراد مبتلا به این بیماری بیشتر شده‌اند و متأسفانه همه گروه‌های سنی را درگیر کرده است و عملاً هیچ شخصی در امان نیست.

صافی زاده اظهار کرد: متناسب با این وضعیت شیوه نامه‌های بهداشتی مصوب شده است که همه عزاداران باید آن را رعایت کنند تا درجه اول سلامت خودشان و در درجه دوم سلامت اطرافیانشان حفظ شود.

وی تاکید کرد: حتی اگر تمام اعضای یک خانواده در عزاداری شرکت نکنند و فقط یکی از آنها به مراسم رفته و به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ناقل شده باشد، همان یک نفر می‌تواند بقیه افراد خانواده را آلوده کند.

ویروس به راحتی به افراد منتقل می‌شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تاکید ما روی رعایت فاصله اجتماعی به خصوص هنگام ورود و خروج است، چون ممکن است در حین جلسه همه چیز خوب پیش برود ولی در هنگام اتمام جلسه و خروج از آنجا فاصله‌ها رعایت نمی‌شود.

صافی زاده با بیان اینکه نکته دوم عدم پذیرایی در مراسم است، افزود: قرار نیست اتفاق عجیب و غریبی بیفتد تا ما شاهد انتقال ویروس باشیم همین توزیع خوراکی‌ها و مجاورت‌های نزدیک خودش باعث انتشار ویروس می‌شود.

وی اظهار کرد: امیدواریم که در این ایام با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی بتوانیم عزاداری در خور شأن اباعبدالله حسین (ع) داشته باشیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در رابطه با عبور و مرور گفت: باید مانع انتقال بیماری از یک منطقه به منطقه دیگر بشویم چون مناطق روستایی نسبت به مناطق شهری پاک‌تر هستند و میزان آلودگی در آنها خیلی کمتر است و این رفت و آمد ها می‌تواند آنها را در معرض خطر قرار بدهد.

صافی زاده اظهار کرد: هدف ما از تعطیلی، شکستن چرخه انتقال است و باید در خانه بمانیم و اگر این رفت و آمد ها ادامه یابد این هدف تحقق پیدا نمی‌کند.

وی در پایان توصیه کرد: افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای از فضای مجازی و صداوسیما برای فیض بردن از این ایام معنوی استفاده کنند و به صورت حضوری در عزاداری‌ها شرکت نکنند.

کد خبر ۵۲۸۳۷۲۸



منبع:مــهر
? کرمان در وضعیت حاد کرونایی است