کرمان در عزای شهادت امام مهربانی‌ها سراسر ماتم است

کرمان – فت فتو – مردم سراسر استان کرمان مقارن با آخرین روز ماه صفر و سالروز شهادت هشتمین خورشید تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) در سوگ حضرتش به عزاداری پرداختند. به گزارش فت فتو، دلدادگان و پیروان خاندان عصمت و طهارت(ع)، با حضور در تکایا، مساجد، بقاع متبرکه و […]

کرمان – فت فتو – مردم سراسر استان کرمان مقارن با آخرین روز ماه صفر و سالروز شهادت هشتمین خورشید تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) در سوگ حضرتش به عزاداری پرداختند.

به گزارش فت فتو، دلدادگان و پیروان خاندان عصمت و طهارت(ع)، با حضور در تکایا، مساجد، بقاع متبرکه و حسینیه ها آیین های عزاداری رضوی را برپا کردند و ارادت خود را به امام رضا(ع) نشان دادند.

بسیاری از شهروندان که به واسطه عزاداری های عاشورای حسینی جلو منازل خود را سیاه پوش کرده بودند و ضمن برگزاری مراسم روضه و عزاداری به توزیع چای و غذای نذری می پرداختند، همچنان این اقدامات خود را ادامه دادند و شب گذشته نیز به عزاداری پرداختند.

برگزاری مراسم دعا و سخنرانی مذهبی نیز از دیگر برنامه های مردمی در این ایام بوده است.

آیین های عزاداری نیز به صورت نوحه خوانی، سینه زنی و زنجیر زنی در نقاط مختلف استان درحال برگزاری است.

بر پایی رواق خدمت با همکاری شهرداری در میدان شورای شهر کرمان،عزاداری دسته جمعی از بیت الزهرا تا حسینیه ثارالله و اطعام رضوی، تجدید میثاق با شهدا و خادم مجاهد شهید حاج قاسم سلیمانی از دیگر برنامه های سالروز شهادت امام هشتم شیعیان در کرمان به شمار می رود.




کرمان در عزای شهادت امام مهربانی‌ها سراسر ماتم است

منبع: ایرنـا
? کرمان در عزای شهادت امام مهربانی‌ها سراسر ماتم است