کرمان داوطلب پایتخت گردشگری کشورهای عضو گروه D8 شد

کرمان_ مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: کرمان داوطلب پایتخت گردشگری کشورهای عضو گروه D8 شده است. به گزارش نذیر کرمان، سعید شاهرخی، روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به نشست استاندار کرمان با دبیرکل گروه دی ۸ (D8) در هفدمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران اظهارداشت: در این نشست مقرر شد […]

کرمان_ مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: کرمان داوطلب پایتخت گردشگری کشورهای عضو گروه D8 شده است.

به گزارش نذیر کرمان، سعید شاهرخی، روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به نشست استاندار کرمان با دبیرکل گروه دی ۸ (D8) در هفدمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران اظهارداشت: در این نشست مقرر شد بعد از ارسال طرح و برنامه پیشنهادی کرمان از طریق وزارت امور خارجه، به D8؛ بررسی‌های لازم انجام و سپس نتیجه رسماً به ایران اعلام می‌شود.

وی، افزود: کرمان باید برنامه‌های متنوعی پیش‌بینی کند که این برنامه‌ها شامل؛ نشست‌های مشترک با سفرای این کشورها در کرمان تا برگزاری رویدادهای مشترک می‌شود.
او با بیان این مطلب که برخی از اعضا D8، کشورهای موفقی هستند ادامه داد: کرمان می‌تواند هفته فرهنگی را در آن کشورها نیز برگزار و شهرداری با برخی از شهرهای این کشورها تفاهم‌نامه خواهرخواندگی امضا کند و حتی می‌توان دانشگاه‌ها و مراکز علمی را با مراکز علمی کشورهای دی ۸ ارتباط داد.

شاهرخی، با اشاره به به ارتقای زیرساخت‌های گردشگری استان با استفاده از ظرفیت‌های خدمات فنی و دانش این کشورها گفت: نشست‌هایی برای جذب سرمایه‌گذار و اجرای پروژه‌های گردشگری هم داشته باشیم.

وی افزود: درخواست پایتخت گردشگری D8 در قالب برنامه عملیاتی گردشگری استان تحت عنوان “کرمان ۱۴۰۴ ” از طرف استاندار کرمان به وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ارسال شده و در دست پیگیری است.

کد خبر ۶۰۲۸۵۶۹




کرمان داوطلب پایتخت گردشگری کشورهای عضو گروه D8 شد

منبع: مــهر
? کرمان داوطلب پایتخت گردشگری کشورهای عضو گروه D8 شد