کرمان جزو مقاصد اصلی گردشگری کشور قرار می‌گیرد

معاون وزیر میراث ‌فرهنگی کشور گفت: استان کرمان را باید جزو مقاصد اصلی گردشگری کشور قرار دهیم. به گزارش نذیر کرمان از بم، علی دارابی امروز سوم خردادماه در همایش ملی پایگاه جهانی ارگ بم اظهار داشت: زمانی که از میراث ‌فرهنگی صحبتی به میان می‌آید هویت، زبان، دین و تاریخ‌ کشورمان در ذهن‌ها تداعی […]


معاون وزیر میراث ‌فرهنگی کشور گفت: استان کرمان را باید جزو مقاصد اصلی گردشگری کشور قرار دهیم.

به گزارش نذیر کرمان از بم، علی دارابی امروز سوم خردادماه در همایش ملی پایگاه جهانی ارگ بم اظهار داشت: زمانی که از میراث ‌فرهنگی صحبتی به میان می‌آید هویت، زبان، دین و تاریخ‌ کشورمان در ذهن‌ها تداعی می‌شود.

 معاون میراث‌ فرهنگی کشور با اشاره به اینکه در شاهنامه حکیم فردوسی بیش از ۲ هزار بار از واژه ایران استفاده شده است، افزود: کشوری که فردوسی، سعدی و حافظ دارد، دچار گسست موقعیتی نمی‌شود و به گذشته خودش افتخار می‌کند.

 وی با بیان اینکه ایران با قدمت ۷ هزار ساله‌اش، به قدمت تاریخ پهلو می‌زند، بیان کرد: سابقه بیش از یک‌میلیون سال سکونت بشری در ایران وجود دارد و امروز که از ایران عزیز صحبت می‌کنیم بیش از ۳۵ هزار اثر به نام این کشور ثبت شده است.

دارابی گفت: با ۲۶ اثر جهانی در حوزه میراث ملموس و ۲۱ عنصر فرهنگی میراث ناملموس ایران در بین ۱۰ کشور اول دنیا قرار گرفته‌ است.

 وی با اشاره به اینکه دو دهه درگیر مسائل انقلاب و جنگ بودیم و نتوانستیم آثار ارزشمند تاریخی را ثبت جهانی کنیم، اظهار کرد: اثری که ثبت جهانی می‌شود، نه‌تنها به مردم آن شهر و استان، بلکه به تمامی آحاد جامعه بشری تعلق دارد و مردم باید برای معرفی آن‌ها تلاش کنند.

 قائم مقام وزیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی با بیان اینکه هفت اثر ثبت شده جهانی در استان کرمان وجود دارد، افزود: امسال ۵۶ کاروانسرای ایران ثبت جهانی می‌شود که دو اثر متعلق به کرمان است و با ثبت این آثار تعداد آثار ثبت شده جهانی کرمان به ۹ اثر افزایش می‌یابد.

 وی با اشاره به اینکه طرح‌های ویژه در حوزه‌های میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان در نظر داریم، خاطرنشان کرد: از مدیران استانی خواسته‌ایم به حوزه‌های مذکور اعتبار ویژه‌ای تخصیص دهند.

معاون میراث ‌فرهنگی کشور با بیان اینکه استان کرمان را باید جزو مقاصد اصلی گردشگری کشور قرار دهیم، گفت: سعی شده توزیع منطقی در مقاصد گردشگری انجام شود و باید در دوران پساکرونا در زمینه زیرساخت‌های گردشگری قدرتمند عمل کنیم.

 ۲ کاروانسرای استان کرمان ثبت جهانی می‌شود

 فریدون فعالی افزود: شهرستان بم قبل از سال ۸۲ مقصد گردشگری بود اما بعد از زلزله بسیاری از استان‌های دیگر این سهم را از استان کرمان گرفتند .

 وی افزود: اکنون به‌واسطه تلاش و زحمات مدیران اتفاقات خوبی در بم رخ داده و ارگ تاریخی بم احیا شد.

 فعالی بیان کرد: استان کرمان در مسیر گردشگری جدیدی قرار گرفته و امکان بازدید در شب از ارگ تاریخی بم نیز فراهم شده است.

این مسؤول گفت: استان کرمان هفت اثر ثبت جهانی و بالغ بر ۷۰۰ اثر ثبت ملی دارد که دو اثر دیگر در قالب کاروانسرا به آثار ثبت جهانی استان اضافه خواهد شد. مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان افزود: بسیاری از جاذبه‌های ما در کرمان توانمند شده‌اند و شرایط بازدید برای آنها فراهم شده است.

 فعالی با اشاره به ثبت جهانی دو کاروانسرا طی امسال بیان کرد: کرمان در مسیر گردشگری قرار گرفته بطوریکه در ایام نوروز در رتبه‌بندی‌ها جزو پنج استان اول کشور بودیم.

 پایان پیام/۸۰۰۱۸/ب





کرمان جزو مقاصد اصلی گردشگری کشور قرار می‌گیرد

منبع: فــارس
? کرمان جزو مقاصد اصلی گردشگری کشور قرار می‌گیرد