کتاب الکترونیک و چاپی یکدیگر را تکمیل می‌کنند

کرمان- نویسنده و مترجم کرمانی گفت: کتاب الکترونیک در فضای مجازی و دنیای سرعت و شتاب حضور دارد و کتاب چاپی در دنیای صمیمیت؛ و این دو یکدیگر را تکمیل می کنند. یدالله آقاعباسی در گفت‌وگو با نذیر کرمان با اشاره به شرایط اقتصادی و قیمت کتاب، بر ضرورت توجه بیشتر به صنعت نشر کشور […]

کرمان- نویسنده و مترجم کرمانی گفت: کتاب الکترونیک در فضای مجازی و دنیای سرعت و شتاب حضور دارد و کتاب چاپی در دنیای صمیمیت؛ و این دو یکدیگر را تکمیل می کنند.

یدالله آقاعباسی در گفت‌وگو با نذیر کرمان با اشاره به شرایط اقتصادی و قیمت کتاب، بر ضرورت توجه بیشتر به صنعت نشر کشور تاکید کرد و گفت: برای اطلاع از ضریب نفوذ کتاب و تأثیر برنامه‌های مختلف در این حوزه، باید آمارهای تولید و فروش کتاب را به طور دقیق بررسی کرد.

وی ادامه داد: هرچه شرایط دسترسی به کتاب برای مردم بیشتر فراهم باشد، کتاب جزو اولویت زندگی آنان قرار می‌گیرد و این امر، افزایش تیراژ کتاب‌ها را در پی خواهد داشت.

عضو هیأت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان به فضای مجازی و همچنین نسخه‌های الکترونیک کتاب‌ها و نسبتش با امر کتابخوانی اشاره کرد و ادامه داد: استفاده از این نوع کتاب‌ها هم مشکلات خود را دارد؛ مثلاً بحث در دست گرفتن و صمیمیت کتاب از بین می‌رود.

مترجم کتاب «کیمیاگران صحنه» و «نمایش خلاق» با اشاره به این نکته که شتاب در امر مطالعه نباید راهی داشته باشد، گفت: مطالعه عمیق نیاز به زمان دارد و چون فضای مجازی دنیای سرعت و شتاب است ممکن است فرد با مطالعه در فضای مجازی به هدف خود نرسد، اما در مجموع کتاب الکترونیک و کتاب چاپی همدیگر را تکمیل می‌کنند.

مدرس و بازیگر تئاتر اضافه کرد: برگزاری رویدادهای مختلف مثل هفته کتاب، محرک افزایش ضریب نفوذ کتاب در جامعه بوده و در افزایش توجه به کتابخوانی مؤثر خواهند بود.

آقاعباسی تصریح کرد: کتاب‌های جامعه شناسی، تاریخ و روانشناسی جایگاه خود را در میان مخاطبان دارند و ادبیات خلاقانه مثل شعر و داستان نیز مورد اقبال مردم قرار می‌گیرد.

وی افزود: در این میان باید نقد سالم و سازنده درباره آثار تولید شده را نیز تقویت کرد.

کد خبر ۵۹۳۹۵۰۸




کتاب الکترونیک و چاپی یکدیگر را تکمیل می‌کنند

منبع: مــهر
? کتاب الکترونیک و چاپی یکدیگر را تکمیل می‌کنند