کاهش ۲ درصدی نرخ بیکاری در کرمان/ رشد اقتصادی استان ۴.۷ درصد اعلام شد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان به کاهش نرخ بیکاری استان اشاره کرد و گفت: نرخ بیکاری استان از ۱۱.۱ درصد در سال گذشته به ۸.۱ درصد در سال جاری رسیده است، ضمن اینکه طبق آخرین آمار، نرخ رشد اقتصادی استان ۴.۷ درصد اعلام شده که نسبت به قبل بیشتر است. به گزارش فت […]


رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان به کاهش نرخ بیکاری استان اشاره کرد و گفت: نرخ بیکاری استان از ۱۱.۱ درصد در سال گذشته به ۸.۱ درصد در سال جاری رسیده است، ضمن اینکه طبق آخرین آمار، نرخ رشد اقتصادی استان ۴.۷ درصد اعلام شده که نسبت به قبل بیشتر است.

به گزارش فت فتو از کرمان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمان، با بیان اینکه ۶۰ هزار و ۳۷۴ نفر تعهد اشتغال امسال استان کرمان تعیین شده که باید در سامانه رصد اشتغال ثبت می‌شد، اظهار داشت: این اشتغالزایی از محل تبصره ۱۸، تبصره ۱۶، مشاغل خانگی، روستایی، اعتبارات بانکی، پروژه‌های بخش خصوصی و استخدام دولتی باید تامین شود.

مجتبی مصباح با اشاره به اینکه از محل تسهیلات بانکی ۶۲ درصد و تسهیلات غیر بانکی ۳۸ درصد در تعهد اشتغال‌ استان کرمان مدنظر قرار گرفت، گفت: تاکنون ۶۴ درصد تعهد سالانه اشتغال استان کرمان به تعداد ۳۸ هزار و ۳۴۷ نفر در سامانه رصد اشتغال کشوری ثبت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان عنوان کرد: از نظر تعداد افراد ثبت شده در سامانه رصد اشتغال، کرمان پنجمین استان در کشور است.

جعفر رودری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به آخرین وضعیت استان بر اساس شاخص‌های اقتصادی تصریح کرد: طبق آخرین آمار نرخ رشد اقتصادی استان ۴.۷ درصد اعلام شده که نسبت به قبل بیشتر است.

وی، نرخ رشد اشتغال استان را ۲.۶ درصد و نرخ رشد جمعیت فعال استان را حدود ۲ درصد اعلام کرد و گفت: نرخ رشد اشتغال نشان‌دهنده میزان تقاضای بازار کار و نرخ رشد جمعیت فعال عرضه نیروی کار شامل افراد قادر و مایل به کار را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان تصریح کرد: نرخ فعالیت استان به ۴۰ درصد رسیده و تقریبا ثابت مانده است.

وی به کاهش نرخ بیکاری استان اشاره کرد و عنوان داشت: نرخ بیکاری استان از ۱۱.۱ درصد در سال گذشته به ۸.۱ درصد در سال جاری رسیده است.

رودری ابراز داشت: نرخ بیکاری رده سنی ۱۸ تا ۳۵ ساله در استان حدود ۲ درصد کاهش دارد و به تفکیک جنسیت، نرخ بیکاری در مردان ۱۳.۵ درصد و بانوان ۴۴.۴ درصد است، این آمار نشان می‌دهد که مهمترین توسعه راهبردی ما در حوزه اشتغال بانوان باید مورد تاکید قرار گیرد.
رودری با اشاره به چرخه بهره‌وری گفت: علی‌رغم افزایش سهم افراد تحصیل‌کرده در اشتغال، اما بهره‌وری تقریبا ثابت است، یعنی آموزش‌ها در بهره‌وری نیروی انسانی دیده نمی‌شود.

پایان پیام/۸۰۰۱۷/ش





کاهش ۲ درصدی نرخ بیکاری در کرمان/ رشد اقتصادی استان ۴.۷ درصد اعلام شد

منبع: فــارس
? کاهش ۲ درصدی نرخ بیکاری در کرمان/ رشد اقتصادی استان ۴.۷ درصد اعلام شد