کاهش ۱۰ درجه‌ای دما در کرمان و ۸ استان کشور

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد فعالیت سامانه بارشی در برخی مناطق کشور از کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دما در کرمان و ۸ استان و احتمال خسارت‌های ناشی از آن خبر داد. به گزارش نذیر کرمان، پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد روز سه‌شنبه در ارتفاعات مازندران و غرب گلستان، […]

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد فعالیت سامانه بارشی در برخی مناطق کشور از کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دما در کرمان و ۸ استان و احتمال خسارت‌های ناشی از آن خبر داد.

به گزارش نذیر کرمان، پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد روز سه‌شنبه در ارتفاعات مازندران و غرب گلستان، برخی مناطق از شرق و شمال فارس، جنوب کرمان، شمال هرمزگان و برخی مناطق از نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان به‌ویژه در ساعات بعدازظهر رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی روی می‌دهد و در سایر مناطق کشور جو آرامی حاکم می‌شود.

روز چهارشنبه در ارتفاعات جنوب و غرب کرمان، شرق و شمال فارس، ارتفاعات البرز مرکزی، جنوب آذربایجان غربی، زنجان و شمال کردستان رگبار پراکنده پیش بینی شده است. روز پنجشنبه نیز برای بخش‌هایی از شمال غرب و ارتفاعات کرمان بارش و وزش باد پیش‌بینی شده است.

سازمان هواشناسی از کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دما در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان، اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان خبر داده است.

همچنین با ورود سامانه جدید از عصر امروز تا اواخر وقت سه شنبه در نواحی مرکز و جنوبی استان رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، همراه با کاهش نسبی دما و در نواحی مستعد تگرگ پیش بینی می شود

لغزندگی جاده ها، صاعقه، تگرگ، احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال طغیان رودخانه‌ها و احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات در نواحی کوهستانی دور از انتظار نیست.

توصیه می شود از اتراق در بستر و اطراف مسیل‌ها خودداری کنند و احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در سفر‌های برون‌شهری، در صورت سفر با خودرو به همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها به عمل اورند.

همچنین در این ایام در ساعات بعدازظهر افزایش میزان سرعت باد در مقیاس نسبتاً شدید و در نواحی مستعد خیزش گردوخاک بویژه در شرق استان کرمان دور از انتظار نیست

کاهش ۵ تا ۱۰ درجه دما و احتمال آسیب به شکوفه و جوانه‌های درختان و محصولات سطح زمین در این پدیده غالب هواشناسی وجود دارد.




کاهش ۱۰ درجه‌ای دما در کرمان و ۸ استان کشور

منبع: صـداوسیـما مرکز کرمان
? کاهش ۱۰ درجه‌ای دما در کرمان و ۸ استان کشور