کاهش حوادث فوتی کارگری طی سال جاری در کرمان/ نرخ بیکاری در استان ۳ درصد کاهش یافت

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: در سال جاری بیش از ۹۶هزار ساعت آموزش ایمنی داده‌ایم که منجر به کاهش حوادث ناشی از کار در سال جاری نسبت به سال گذشته شده و حوادث فوتی کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است.  به گزارش فت فتو از کرمان، مجتبی مصباح امروز در نشست خبری […]


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: در سال جاری بیش از ۹۶هزار ساعت آموزش ایمنی داده‌ایم که منجر به کاهش حوادث ناشی از کار در سال جاری نسبت به سال گذشته شده و حوادث فوتی کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

 به گزارش فت فتو از کرمان، مجتبی مصباح امروز در نشست خبری اعضای شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: در سال گذشته تعهد اشتغال استان ۴۰هزار و ۵۷۷ بود و ما توانستیم ۵۰ هزار و ۹۹۳ شغل در سطح استان ایجاد کنیم، یعنی ۱۲۳درصد تعهد اشتغال که بر عهده داشتیم تامین شد.

 وی عنوان کرد: تعهد اشتغال استان در سال جاری ۶۰ هزار و ۳۷۴ نفر است که تا کنون ۵۴ هزار نفر ایجاد کرده‌ایم و اسامی افرادی که شغل‌دار شدند، در سامانه ملی رصد اشتغال به ثبت رسیده است.

 مصباح بیان کرد: در سال جاری تمامی افرادی که داری شغل شدند و اسامی آنها در سامانه ملی رصد اشتغال ثبت شده‌اند در سه مرحله مورد ارزیابی و راستی آزمایی قرار می‌گیرد تا مطمئن شویم این شغل‌های ایجاد شده صوری نیستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: در سطح استان تا کنون ۳۰۰، تا۴۰۰ نفری که اسم آنها در سامانه ملی رصد اشتغال کشور ثبت شده مورد ارزیابی و راستی آزمایی به‌صورت حضوری قرار گرفته‌اند‌ و تا کنون بین ۸۰ تا ۸۵ درصد مشاغل مورد ارزیابی تایید شده‌اند‌ و بخشی هم که تایید نشده به خاطر اطلاع نادرستی که متقاضی داده و بخشی دیگر انحراف بوده است.

 مصباح عنوان کرد: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در پایان پاییز سال گذشته در استان کرمان ۱۱.۲درصد بوده که در پایان پاییز سال جاری این عدد به ۸.۲ درصد رسیده یعنی سه درصد در سطح استان کاهش نرخ بیکاری را داشته‌ایم.

 وی افزود: در سال گذشته ۲۶ مرکز کاریابی در سطح استان داشته‌ایم که این رقم در سال جاری به ۳۵ مرکز رسیده و ۷ مرکز کاریابی دیگر در دست اقدام داریم.

 مصباح تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین رسالت کاری ما رسیدگی به شکایات کارگری است و در این زمینه ما در سال جاری تا کنون ۱۴هزار و ۲۵۵بازرسی از شرکت‌ها داشته‌ایم و همچنین در سال جاری بیش از ۹۶هزار ساعت آموزش ایمنی داده‌ایم که منجر به کاهش حوادث ناشی از کار در سال جاری نسبت به سال گذشته شده و حوادث فوتی کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

وی گفت: در سال جاری ۶ هزار و ۸۰۶ شکایت کارگری در استان به ثبت رسیده که تا کنون ۴هزار و ۳۴۳ منجر به صدور رای شده و میانگین مدت رسیدگی به یک پرونده در ادارات کار سراسر استان سال گذشته ۱۰۲روز بوده که امسال به ۷۰ روز رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان بیان داشت: در سطح استان کرمان ۱۰ هزار و ۴۱۹ تعاونی داریم که از این تعداد ۵ هزار و ۷۵۸  تعاونی فعال و مشغول به‌کار هستند و بیشترین تعاونی‌ها به‌ترتیب در کرمان، سیرجان، جیرفت، بم هستند.

 مصباح ادامه داد: در حوزه فرهنگی و اجتماعی کارهای متعددی از جمله تشکیل خانه‌های فرهنگ کار در کارگاه‌ها و خانه‌های بهداشت کارگری داشته‌ایم و ۷۸ خانه بهداشت کارگری در کارگاه‌های بزرگ استان ایجاد شده که هشت خانه بهداشت کارگری در سال جاری به بهره‌برداری رسیده است.

 پایان پیام/۸۰۰۱۸/ب





کاهش حوادث فوتی کارگری طی سال جاری در کرمان/ نرخ بیکاری در استان ۳ درصد کاهش یافت

منبع: فــارس
? کاهش حوادث فوتی کارگری طی سال جاری در کرمان/ نرخ بیکاری در استان ۳ درصد کاهش یافت