کاهش «تورم» در دولت سیزدهم در سال تورم جهانی

سخنگوی با اشاره به کاهش نرخ تورم در دولت سیزدهم گفت: تورم کشورهای دنیا در سال تورم جهانی به سه برابر رسیده چرا که مسائل اوکراین و دوره پساکرونا سبب وخامت اوضاع تورمی شد، در کشور ما با وجود توطئه ها و اغتشاشات زمانی به ۴۶ درصد رسیده بود و حالا تورم ۱۲ ماهه کشور […]


سخنگوی با اشاره به کاهش نرخ تورم در دولت سیزدهم گفت: تورم کشورهای دنیا در سال تورم جهانی به سه برابر رسیده چرا که مسائل اوکراین و دوره پساکرونا سبب وخامت اوضاع تورمی شد، در کشور ما با وجود توطئه ها و اغتشاشات زمانی به ۴۶ درصد رسیده بود و حالا تورم ۱۲ ماهه کشور به ۳۸ درصد رسیده است.

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، علی بهادری‌جهرمی ظهر امروز در نشست با اعضای هیات علمی دانشگاه که در محل سالن کنفرانس سازمان مرکزی شهید باهنر کرمان برگزار شد، اظهار داشت: فضای دانشگاهی کرمان متبرک است، امیدوارم قدر نعمت‌هایی که پیشینیان برای ما گذاشته‌اند را بدانیم.

سخنگو و دبیر هیات دولت عنوان کرد: مرحوم افضلی‌پور، موسس دانشگاه شهید باهنر کرمان را انسانی موفق و موثر می‌دانیم، فردی بود که از استانی دیگر آمد، نیازسنجی کرد و به یک الگو تبدیل شد، سعی کنیم این چهره را معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه این فرد می‌تواند نمونه‌ای برای ارزیابی باشد، تصریح کرد: سال‌های بعد از انقلاب را همینگونه ارزیابی کنیم، همه باید با هم باشند و چیزی را برجسته و چیزی را کمرنگ نکنیم.

بهادری‌جهرمی با تاکید بر اینکه اتفاقات پاییز گذشته بسیار درس‌آموز است و زوایایی را برایمان روشن کرد، گفت: ما از این اتفاقات متوجه شدیم باید چه کنیم و در چه زمینه‌هایی کم گذاشتیم.

وی اضافه کرد: گاهی در ذهن خودمان احساس می‌کنیم بدیهی است که انقلاب اسلامی با پیش از انقلاب و سایر کشورها قابل مقایسه نیست، به همین دلیل شاید اهمیت انقلاب را نتوانسته‌ایم به نسل بعد منتقل کنیم.

سخنگوی دولت از نظم نوین جهانی سخن به میان آورد و ابراز داشت: برخی از جوانان ما از این ریل جدید آگاه نیستند و اهمیت و جایگاه ایران و نقش خود را دنیای جدید نمی‌دانند.

وی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی برای شکستن آقایی دلار ایستادگی می‌کند، گفت: انقلاب اسلامی ۴۴ سال مقاومت می‌کند تا به این پیروزی برسد اما جوان ما از همه ابعاد و زوایای آن آگاه نیست که به آن افتخار کند.

وی با تاکید بر اهمیت انتقال مفاهیم انقلاب و آرمان‌های آن به نسل جدید، اضافه کرد: نوجوان ما از وقتی چشم باز کرده در گوشش خوانده شده که ما باید با کدخدا ببندیم، بعد از آن گفتند نشد، باید این راه را برویم، دوباره گفتند شکست خوردیم و چیزهای جدیدی را گفتند، پس این جوان چطور می‌تواند به مسؤولان اعتماد کند؟

بهادری‌جهرمی به روی کار آمدن دولت سیزدهم پرداخت، از رسالت‌های مختلف گروه‌های متفاوت سخن به میان آورد و با تاکید بر اینکه باید بپذیریم نظر واحد در خصوص راهکار حل مشکلات جاری کشور در بسیاری از مسائل وجود ندارد، گفت: اگر جلسه را تماما با کارشناسان و اساتید اقتصادی برگزار کنیم و سوالی پیرامون ارز و اقتصاد بپرسیم، قطعا پاسخ‌های متفاوتی دریافت می‌کنیم.

 وی اضافه کرد: اگر نسبت به کلیات دولت موافق هستیم باید مشورت بدهیم اما در نهایت آن دولت هست که تصمیم می‌گیرد بر اساس مصالح کلان و در نظر گرفتن همه جوانب قضیه و مقدورات اجرایی کدام نظر را قبول کند.

سخنگوی دولت، از مدیران میانی و ابقای آنها سخن به میان آورد و گفت: چه کسی باید کادرسازی می کرد؟ در کادرسازی و تربیت مدیران اجرایی ضعیف عمل شده است و به همین ترتیب در گزینش و انتخاب مدیران نیز در برخی ادوار به ظرفیت نخبگان علمی و اجرایی کشور توجه اندکی شده است.

بهادری‌جهرمی به آغاز به‌کار دولت سیزدهم پرداخت و با تاکید بر اینکه آن روزها زندگی اجتماعی نیمه تعطیل بود و شده بود وزی ۷۰۰ نفر رابابت کرونا از دست بدهیم، گفت: تورم ۵۹.۳ درصدی داشتیم که رکورد تاریخ ۷۰ ساله کشورمان بود، میانگین تورم ۵ ساله ما با ۱۰۰ سال گذشته برابری می‌کرد، در حوزه‌های اقتصاد، سلامت، فرهنگ و … بسیار به هم ریخته بودیم.

 وی اضافه کرد: مدیریت بحران اولین کار دولت جدید بود، سرپرست وقت بانک مرکزی در ابتدای دولت که از دولت گذشته بود در یک سخنی گفت: «وضعیت در حال وخیم‌تر شدن است و به‌زودی تورم سه رقمی می‌شود».

 سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه ما در تبیین کوتاهی کردیم، گفت: اگر می‌خواهیم بفهمیم شرایط امروز کشور بهتر شده یا نه و آیا پیشرفتی داشته‌ایم یا خیر، باید وضعیت گذشته را مرور کنیم و حال را با گذشته و وضع مطلوب مقایسه کنیم.

وی از کاهش نرخ تورم در دولت سیزدهم سخن به میان آورد و عنوان داشت: ما در سال تورم جهانی هستیم، تورم کشورهای دنیا به سه برابر رسید چراکه مسائل اوکراین و دوره پساکرونا سبب وخامت اوضاع تورم جهان شد، در کشور ما با وجود اغتشاشات زمانی به ۴۶ درصد رسید، این در حالی است که تورم ۱۲ ماهه کشور به ۳۸ درصد رسیده است.

بهادری‌جهرمی بر حل مشکلات تاکید کرد و با اشاره به اینکه مشکلات هست اما رو به درمان‌ هستند، همان‌طور که کرونا و دیگر مشکلات به پایان رسید، گفت: با اتکا به خود و کمک گرفتن از سیاست خارجی حتما آینده ایران ما از امروز روشن‌تر است.

پایان پیام/۸۰۰۶۵/ب





کاهش «تورم» در دولت سیزدهم در سال تورم جهانی

منبع: فــارس
? کاهش «تورم» در دولت سیزدهم در سال تورم جهانی