کاهش بارندگی‌ها در کرمان از ۹ مرداد/ از بارش‌های لحظه‌ای نمی‌توان چشم‌پوشی کرد

کرمان – فت فتو – مدیرکل هواشناسی کرمان با بیان اینکه از روز یکشنبه ۹ مرداد میزان بارندگی‌ها در این استان کاهش می‌یابد، گفت: از بارش‌های لحظه‌ای نمی‌توان چشم‌پوشی کرد و حالت آماده‌باش تا روز دوشنبه در کرمان باید ادامه یابد. به گزارش روز شنبه فت فتو و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، […]

کرمان – فت فتو – مدیرکل هواشناسی کرمان با بیان اینکه از روز یکشنبه ۹ مرداد میزان بارندگی‌ها در این استان کاهش می‌یابد، گفت: از بارش‌های لحظه‌ای نمی‌توان چشم‌پوشی کرد و حالت آماده‌باش تا روز دوشنبه در کرمان باید ادامه یابد.

به گزارش روز شنبه فت فتو و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، محمد نکوآمال روز شنبه در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کرمان و ارتباط ویدئوکنفرانسی فرمانداران افزود: بارندگی‌ها در این استان عصر امروز اوج می‌گیرد و مناطق ده‌بالا، ده‌لولو، سکنج، ماهان و جوپار باید مراقبت‌های پیشگیرانه را داشته باشند.

وی با بیان اینکه بارش‌ها در کرمان به صورت لحظه‌ای است و مکان دقیق آنها را نیز نمی‌توان تعیین کرد اظهار داشت: یک سیستم بارشی سیلابی از جنوب کشور وارد استان کرمان شده که بخش‌های زهکلوت و احتمالا ارتفاعات جیرفت را در بر می‌گیرد و انتظار می‌رود عصر امروز در رفسنجان و منطقه سرچشمه حدود ۱۵ تا ۳۰ میلیمتر بارندگی داشته باشیم.

مدیرکل هواشناسی کرمان گفت: سیرجان، خیرآباد و یزدان‌آباد نیز به همین میزان بارندگی خواهند داشت، ضمن اینکه شهربابک نیز شاهد بارش‌های شدید خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمان تصریح کرد: هم اکنون شاهد پدیده بسیار نادری هستیم زیرا به طور همزمان سه سامانه مونسون، سودان و قطبی با هم وارد این استان شده‌اند.

نکوآمال اظهار داشت: در مناطق ماهان، راین، جوپار، ده بالا، عرب‌آباد، سکنج، گزک، گلباف، سیرچ و اندوهجرد احتمال وقوع سیلاب وجود دارد.

وی تصریح کرد: بارش ۴۰ میلیمتری باران در مناطق رابر، شیرینک، چشمه سنگ، کشکوئیه، ترنگ، تاج آباد، بزنجان، باب پیشگان، وحیدآباد، انجیرک دور از انتظار نیست.




کاهش بارندگی‌ها در کرمان از ۹ مرداد/ از بارش‌های لحظه‌ای نمی‌توان چشم‌پوشی کرد

منبع: ایرنـا
? کاهش بارندگی‌ها در کرمان از ۹ مرداد/ از بارش‌های لحظه‌ای نمی‌توان چشم‌پوشی کرد