کاهش اطاله دادرسی از مؤلفه های اساسی توسعه دادرسی عادلانه است

فت فتو/کرمان رییس کل دادگستری استان کرمان، توسعه دادرسی عادلانه را از اولویت های قوه قضاییه برشمرد و گفت: تحقق این مهم به دو فاکتور مهم افزایش نرخ رسیدگی و کاهش اطاله دادرسی بستگی دارد. “یدالله موحد” در جمع کارکنان اداری و قضایی شهرستان رفسنجان گفت: تمرکز اصلی برنامه های قضایی بر هوشمندسازی و توسعه […]

فت فتو/کرمان رییس کل دادگستری استان کرمان، توسعه دادرسی عادلانه را از اولویت های قوه قضاییه برشمرد و گفت: تحقق این مهم به دو فاکتور مهم افزایش نرخ رسیدگی و کاهش اطاله دادرسی بستگی دارد.

“یدالله موحد” در جمع کارکنان اداری و قضایی شهرستان رفسنجان گفت: تمرکز اصلی برنامه های قضایی بر هوشمندسازی و توسعه عدالت‌ الکترونیک است.

وی با اشاره به این مطلب که هوشمند سازی از موارد مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، ادامه داد: اصل هوشمند سازی در قوه قضاییه از ارکان سند تحول قضایی و یکی از موارد در مورد تأکید ریاست این قوه به شمار می‌رود و همه باید دست به دست هم دهیم تا اولویت‌های این حوزه به بهترین شکل ممکن و در سریعترین زمان محقق شود.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با بیان اینکه دستگاه قضایی به منظور تحقق هوشمندسازی هزینه‌های بسیار زیادی را در حوزه‌های سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و زیرساخت پرداخت کرده و در ادامه بر لزوم برخورد با هرگونه ترک فعل نیز تاکید کرد و گفت: هیچ فردی در هیچ مقام و مسئولیتی نباید ترک فعل داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بر تدبیر در پرونده‌های قضایی و روشن بودن مسیر پرونده ها تاکید کرد و گفت: هرگونه تاخیر در دادرسی و صدور حکم، توسعه دادرسی عادلانه را زیر سوال می‌برد.

موحد افزود: استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود از جمله شوراهای حل اختلاف، نهادهای داوری و … به منظور کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی نیز ضروری است.

وی با تاکید بر این مطلب که تکلیف داریم کرامت و حرمت مراجعین به دستگاه قضایی، قضات و کارکنان اداری حفظ کنیم، ادامه داد: بر اساس تاکیدات ریاست قوه قضاییه، حفظ عزت و کرامت مراجعان به دستگاه قضایی یک تکلیف شرعی و وظیفه اجتماعی و فرهنگی است که باید همواره مد نظر قرار گیرد.

 نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با تاکید بر این مطلب که قضات باید نسبت به مسائل اجتماعی جامعه حساس باشند، تصریح کرد: در کنار توجه به حفظ کرامت مراجعان و حفظ شخصیت فردی و اجتماعی متهمان، باید با عوامل شرارت و ناامنی نیز قاطعانه و بدون اغماض برخورد شود.

موحد افزود: همه ما وظیفه داریم به دولت در حوزه‌های مختلف در حوزه‌های تولید و اقتصاد و مبارزه با فساد کمک کنیم تا مشکلات مردم در تمامی زمینه‌ها از جمله در حوزه اقتصادی برطرف شود.

به گزارش فت فتو، رئیس کل دادگستری استان کرمان در بازدید از زندان رفسنجان به منظور نظارت بر رعایت حقوق شهروندی مددجویان زندان ها و نیز استماع مشکلات و درخواست های آنها، توجه ویژه به بازسازی شخصیت اجتماعی مددجویان زندان ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به تغییر رویکرد قوه قضاییه به حوزه زندان‌ها و مجازات حبس باید به نحوی اقدام شود که مخلان امنیت و عاملان شرارت که امنیت و آرامش اجتماعی جامعه را مخدوش می‌کنند ،مورد مجازات قرار گیرند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان تصریح کرد: برنامه ریزی برای اشتغال مددجویان زندان ها وحمایت لازم مادی و معنوی از خانواده زندانیان نیازمند از جمله راهکارهای مد نظر ریاست قوه قضائیه به شمار می رود.




کاهش اطاله دادرسی از مؤلفه های اساسی توسعه دادرسی عادلانه است

منبع:ایـسنا
? کاهش اطاله دادرسی از مؤلفه های اساسی توسعه دادرسی عادلانه است