کاهش آسیب‌هایی اجتماعی با توسعه ورزش روستایی

امیرحسین سعید توسعه ورزش‌های روستایی و عشایری در راستای ایجاد نشاط اجتماعی و پرکردن اوقات فراغت جوانان روستایی می‌تواند در کاهش آسیب‌هایی اجتماعی و افزایش نشاط اجتماعی در روستاها مؤثر باشد، اهمیت به ورزش روستایی باعث افزایش شور و نشاط اجتماعی در بین روستاییان می‌شود. اهمیت توسعه روستایی با محور فعالیت‌های ورزشی موجب شد تا […]

امیرحسین سعید

توسعه ورزش‌های روستایی و عشایری در راستای ایجاد نشاط اجتماعی و پرکردن اوقات فراغت جوانان روستایی می‌تواند در کاهش آسیب‌هایی اجتماعی و افزایش نشاط اجتماعی در روستاها مؤثر باشد، اهمیت به ورزش روستایی باعث افزایش شور و نشاط اجتماعی در بین روستاییان می‌شود.
اهمیت توسعه روستایی با محور فعالیت‌های ورزشی موجب شد تا دولت‌ها گام‌های موثری در زمینه توسعه روستایی بردارد؛ گام‌هایی که می‌تواند سرآغازی بر توسعه همه‌جانبه این مناطق باشد. این توسعه در حالی بود که دولت‌های پیشین با پرداخت تسهیلات زود بازده سعی بر آن داشت تا با درگیر کردن این جامعه به اشتغال در بخش‌های سنتی، زمینه را برای پیشگیری از مهاجرت روستاییان به کلان شهرها فراهم کند.
توسعه ورزش با ایجاد خانه ورزش روستایی تنها اقدام برای ایجاد بستر مناسب ورزشی در روستا نبود ورزش و جوانان با برگزاری المپیاد جام خوشه چین گام مهمی‌برای ساماندهی ورزش این مناطق برداشت.
‌بخشی از ورزش روستایی به بازی‌های بومی‌ و محلی بر می‌گردد و بخش دیگر آن ورزش‌های نوینی است که روز به روز تعداد آنان در دنیا بیشتر خواهد شد. برای ترویج این رشته‌های مدرن باید
هدف اول ورزش و جوانان این است که فقر حرکتی و برخی از آسیب‌های آن در روستا زدوده شود و در ادامه با شناسایی استعدادها راه را برای معرفی نخبگان ورزشی روستا به ورزش ملی فراهم کنیم. در صورت تحقق این مهم عدالت ورزشی در مناطق روستایی نیز برقرار می‌شود.
فعالیت‌های روستایی تنها بر روی مشاغل سنتی نیست بلکه تزریق هیجان و پرورش نخبه از طریق ورزش به راهبری امیدبخش برای این منطقه تبدیل شده است که به زودی سطح پوشش آن تمام مناطق روستایی را در برخواهد گرفت.




کاهش آسیب‌هایی اجتماعی با توسعه ورزش روستایی

منبع:یـزدان کـرمان
? کاهش آسیب‌هایی اجتماعی با توسعه ورزش روستایی