کانون‌های وکلای مستقل، در مقابل نظام قرار ندارند

فت فتو/کرمان نائب رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمان گفت: شاید برخی احساس بکنند، کانون های وکلای مستقل به نوعی در مقابل نظام قرار دارند، در حالی که اینگونه نیست و بالغ بر ۵۰ درصد از اعضای کانون وکلاء وابسته به انقلاب و از ایثارگران هستند و در چارچوب قانون اساسی قدم برمی دارند. دکتر […]

فت فتو/کرمان نائب رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمان گفت: شاید برخی احساس بکنند، کانون های وکلای مستقل به نوعی در مقابل نظام قرار دارند، در حالی که اینگونه نیست و بالغ بر ۵۰ درصد از اعضای کانون وکلاء وابسته به انقلاب و از ایثارگران هستند و در چارچوب قانون اساسی قدم برمی دارند.

دکتر علی خواجویی راد در بازدید اعضای هیات رییسه کانون وکلای استان کرمان از خبرگزاری فت فتو به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: وکلاء و خبرنگاران در جهت احیای عدالت در جامعه قدم بر می دارند و این وجه مشترک خبرگزاری فت فتو و کانون وکلاست.

وی با اشاره به فعالیت مستقل خبرگزاری فت فتو در سطح کشور و استان کرمان اظهار کرد: مردم اخبار واقعی و از بطن جامعه را از فت فتو دریافت می کنند.

خواجویی راد در بخش دیگری از سخنان خود به نگاه جامعه به وکلا اشاره کرد و گفت: شاید برخی احساس بکنند، کانون های وکلای مستقل به نوعی در مقابل نظام قرار دارند، در حالی که اینگونه نیست و بالغ بر ۵۰ درصد از اعضای کانون وکلاء وابسته به انقلاب و از ایثارگران هستند و در چارچوب قانون اساسی قدم برمی دارند.

وی تصریح کرد: در پرونده های امنیتی، باید به نوعی خبررسانی شود که مردم به این باور برسند، اظهارنظر خلاف در یک موضوع، مخالفت با نظام نیست. این یک ایده است که در موضوعی و در قالب انتقاد بیان می شود و وکیل براساس قانون اساسی حق دارد به دفاع از کسی که ممکن است نظری مخالف بقیه داشته باشد، بپردازد و این دفاع به هیچ عنوان مقابله با نظام نیست.

نائب رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمان گفت: ما در چارچوب قانون اساسی و نظام نامه ای که پذیرفته ایم کار می کنیم و هر کس که در کشور زندگی می کند باید از قوانین اطاعت کند و وکلا از این قضیه جدا نیستند و همین امر را رویه خود قرار داده اند.

وی تصریح کرد: ما همراه با حاکمیت هستیم و نیاز به کمک رسانه داریم و لازم است واقعیتی که در جلسات دادگاه می گذرد، با هنر رسانه پرورش داده و به مردم منتقل کنیم.

خواجویی راد بیان کرد: خبرنگاری شغل نیست. خبرنگاری ذاتی است و برخی در فطرتشان این هنر نهاده شده و وقتی به عنوان هنر دیده شود قطعا باید به آن عشق داشته باشیم و عشق و استقلال خبرنگار باعث می شود که خبر به سالم ترین وجه به مخاطب برسد.

انتهای پیام




کانون‌های وکلای مستقل، در مقابل نظام قرار ندارند

منبع: ایـسنا
? کانون‌های وکلای مستقل، در مقابل نظام قرار ندارند