کار خبرنگاری جستجو برای کشف حقایق در چارچوب ضوابط است

فرمانده سپاه ثارالله کرمان گفت: هر خبری که از طرف خبرنگاری منتشر می‌شود، ممکن است بر باورهای مردم تاثیر داشته باشد که می‌تواند جنبه مثبت یا منفی داشته باشد پس باید در نوع پردازش خبر و صحت آن دقت شود. به گزارش سرویس اجتماعی نذیر کرمان بزرگداشت روز خبرنگار به همت روابط عمومی سپاه ثارالله برگزار […]

فرمانده سپاه ثارالله کرمان گفت: هر خبری که از طرف خبرنگاری منتشر می‌شود، ممکن است بر باورهای مردم تاثیر داشته باشد که می‌تواند جنبه مثبت یا منفی داشته باشد پس باید در نوع پردازش خبر و صحت آن دقت شود.

به گزارش سرویس اجتماعی نذیر کرمان بزرگداشت روز خبرنگار به همت روابط عمومی سپاه ثارالله برگزار شد.

سردار محمدعلی نظری فرمانده سپاه ثارالله کرمان ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: ماندگاری لحظات تاثیرگذار در دنیا بر عهده خبرنگاران است شما هستید که تاریخ‌ساز هستید در این راستا لازم است خیلی کار و تلاش کنید. 

وی با اشاره به صحبت‌های سردار سلامی مبنی بر اصل خلاقیت در خبرنگاری عنوان کرد: باید علم، دانش و تجربه در کنار سرعت و صحت در بحث خبرنگاری مورد توجه قرار گیرد که این‌ها از ارکان اصلی کار خبر است تا سبب مطالبه‌گری شود و آب در آسیاب دشمن نریزد. 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود:  ۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید صارمی در کنسولگری افغانستان  است که باعث شد خبرنگاران هم دیده شوند و روزی برای این قشر گمنام و زحمتکش و تاثیرگذار در نظام اسلامی ثبت شود. 
 

سردار نظری با بیان اینکه کهنگی و روزمرگی در شغل خبرنگاری وجود ندارد، تاکید کرد: خبر همیشه در جریان است پس خبرنگار هم باید جریان و تحرک داشته باشد تا دچار روزمرگی نشود، برخی خبرنگارانی که روزمرگی دارند، باعث پسرفت جامعه می‌شوند. 

وی اذعان کرد:  کار خبرنگاری جستجو برای کشف حقایق در چارچوب ضوابط است، خبرنگاران باید خود را جای مردم قراردهند و مطالبه مردم را پیگیری کنند و این زمانی اتفاق می‌افتد که خبرنگاران با مردم و بین مردم باشند که همه خبرنگاران کرمانی این خصوصیت را دارند. 

فرمانده سپاه ثارالله کرمان تاکید کرد: در عصر معاصر که به عصر اطلاعات معروف است، خبر حکم گلوله را دارد به این گونه که ممکن است این بحث توسط دشمن علیه یک نظام قرار بگیرد و همین کار را شما می‌توانید برای حفظ نظام و در پاسخ به دشمنی‌ها داشته باشید.

 
سردار نظری اذعان کرد: خبرها همیشه به سمت و سویی حرکت  می‌کند که افکار و عقاید جامعه را در طول زمان تغییر دهد، پس هر خبری که از طرف خبرنگاری منتشر می‌شود، ممکن است بر باورهای مردم تاثیر داشته باشد و این تاثیر ممکن است جنبه مثبت یا منفی داشته باشد پس باید در نوع پردازش خبر و صحت آن دقت لازم صورت گیرد. 
 
وی ادامه داد:  رسانه می‌تواند ارزش‌ها را به هنجار تبدیل کند یا هنجارها را ضدارزش جلوه دهد، امروز کشوری که نظام ارتباطی، عملیات روانی و شبکه‌های اطلاع‌رسانی بیشتری داشته باشد، می‌تواند بر دیگر کشورها تاثیرگذار باشد یا حتی به اشغال کشوری منجر شود یعنی با عملیات روانی و تاثیر بر ادراکات مردم می‌توان در این سطح موفق و اثرگذار بود. 
 
فرمانده سپاه ثارالله کرمان افزود:  الان که چهل و چندسال از پیروزی انقلاب گذشته برخی افراد که خود زمینه‌ساز انقلاب بودند دچار انحراف شدند و به نسل جدید برخی مسائل را وارونه می‌گویند که اگر رژیم طاغوت ادامه داشت وضعیت بهتر بود امروز دقیقا اتفاقی که ۵۰ سال بعد از رحلت پیامبر در عاشورا افتاد، امروز در حال تکرار است.   

سردار نظری تاکید کرد: کشف حقیقت در بحث خبرنگاری گاهی بسیار سخت است اما استفاده از منابع موثق خیلی سخت نیست، رعایت قانون، عدم تجاوز به حقوق افراد و سازمان‌ها باید در دستورکار خبرنگاران باشد. 

 
وی اذعان کرد:  در بحث روایت اولی که دشمن سعی می‌کند روایت دروغی را پردازش کند و به خورد جامعه بدهد، وظیفه شماست به منابع دسته اول دسترسی پیدا کنید و روایت درست و به حق را به موقع به جامعه انتقال دهید. 
 
فرمانده سپاه ثارالله کرمان ادامه داد: ما در برابر دشمن قوی، ما هم مجهزتر و قوی‌تر می‌شویم در این جنگ روایت‌ها باید اصحاب رسانه نیز بسیار قوی شوند
 
سردار نظری اذعان کرد:  طبق اعلام سردار سلامی سال گذشته ما درگیر بزرگترین و پیچیده‌ترین جنگ رسانه‌ای علیه یک‌کشور بودیم که خبرنگاران افسران این جنگ بودند،  بنابراین دشمن با همه قوا آمده که با تحریف و جنگ روانی، تحریم خود را اثرگذار کند آنها می‌خواهند با تحریم ما را تسلیم کنند اما کور خواندند. 
 
وی عنوان کرد: کرمان به عنوان زادگاه شهید سلیمانی وظیفه اصلی در تبیین مکتب شهید سلیمانی دارد نباید بسنده به هفته سالگرد شهادت شویم به همین دلیل ما تاکنون دو دوره تربیت راویان مکتب حاج قاسم را داشتیم و از اصحاب رسانه می‌خواهیم در ترویج این مکتب درس‌آموز یاریگر باشند. 

فرمانده سپاه ثارالله کرمان افزود: در آخرین سندی که رژیم صهیونیستی منتشر کرده مشهود است که چندین مرتبه نسخه آندلوس‌سازی را برای ایران اسلامی در نظر گرفته است بنابراین دشمن به دنبال از بین بردن فضائل انسانی و زنان است.

سردار محمدعلی نظری خاطر نشان کرد:  به زودی برخی نمونه‌هایی که با برنامه‌ریزی دشمن در این خصوص انجام شده در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد تا جامعه را آگاه کنند و خباثت دشمنان به مردم نشان خواهیم داد.

انتهای خبر/طهماسبی
 




 کار خبرنگاری جستجو برای کشف حقایق در چارچوب ضوابط است

منبع:آرمـان
?  کار خبرنگاری جستجو برای کشف حقایق در چارچوب ضوابط است