کاروانسرای چاکوران در راور ثبت جهانی شد

راور- فرماندار راور از ثبت جهانی کاروانسرای چاکوران یکی از ۲۴ کاروانسرای کشور خبر داد. به گزارش نذیر کرمان، رضا عباسی گفت: در نشست چهل و پنجمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو (UNESCO)، پرونده کاروانسراهای ایران (مجموع ۵۴ کاروانسرای تاریخی) بررسی و با تصویب اعضای کمیته به عنوان بیست و هفتمین میراث فرهنگی ملموس ایران […]

راور- فرماندار راور از ثبت جهانی کاروانسرای چاکوران یکی از ۲۴ کاروانسرای کشور خبر داد.

به گزارش نذیر کرمان، رضا عباسی گفت: در نشست چهل و پنجمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو (UNESCO)، پرونده کاروانسراهای ایران (مجموع ۵۴ کاروانسرای تاریخی) بررسی و با تصویب اعضای کمیته به عنوان بیست و هفتمین میراث فرهنگی ملموس ایران در فهرست جهانی یونسکو ثبت شد.

وی اضافه کرد: کاروانسرای چاکوران یکی از ۲۴ کاروانسرای کشور بود که ثبت جهانی شد.

پرونده کاروانسراهای ایران، شامل ۵۴ کاروانسرای تاریخی در ۲۴ استان کشور است که البته از بین صدها کاروانسرا انتخاب شده‌اند.

و در توضیح ویژگی‌های آن در پرونده آن چنین آمده است:

«کاروانسراها یکی از مهمترین اَشکال معماری ایرانی هستند که باعث توسعه مسیرها و نیازهای مرتبط با خواسته‌ها و مقتضیات سفر شده است. این کاروانسراها با مقایسه نقشه ۲۰۰ کاروانسرا انتخاب شده‌اند و هیچ‌یک از آن‌ها نقشه تکراری ندارند؛ بنابراین مشهود است که کاروانسراها نتیجه و محصول خلاقیت و نبوغ معماران ایرانی در طول تاریخ است.»

کد خبر ۵۸۸۸۲۴۱




کاروانسرای چاکوران در راور ثبت جهانی شد

منبع: مــهر
? کاروانسرای چاکوران در راور ثبت جهانی شد