چهره سال هنر انقلاب اسلامی استان کرمان معرفی شد

امشب باحضور دبیر شورای عالی جوانان کشور امین شجاعی به‌عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی در سال ۱۴۰۲ معرفی شد. به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ وحید یامین‌پور امشب در آئین گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در کرمان در محل تالار فرهنگ و هنر گفت: شهید آوینی از جمله افرادی بود که […]



امشب باحضور دبیر شورای عالی جوانان کشور امین شجاعی به‌عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی در سال ۱۴۰۲ معرفی شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ وحید یامین‌پور امشب در آئین گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در کرمان در محل تالار فرهنگ و هنر گفت: شهید آوینی از جمله افرادی بود که وقت داشت و متعلق به زمان باقی بود؛ اگر ما روز شهادت شهید آوینی را به‌عنوان روز هنر انقلاب قرار نمی‌دادیم، شاید به‌سختی روز دیگری را برای نام‌گذاری این روز می‌توانستیم، انتخاب کنیم.

دبیر شورای عالی جوانان کشور با بیان اینکه خون، خاطرات ازلی را به‌یاد می‌آورد و ما پشت پیکر حاج‌قاسم به‌یاد آوردیم که یک قوم و ملت هستیم، ابراز کرد: سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی که شهید شد ما به یک‌باره گذشته را به یاد آوردیم و به یاد حضرت ابوالفضل علیه‌السلام افتادیم.

وی با اشاره به اینکه من حدود ۳۰ سال پیش زمانی که شهید آوینی، شهید شد، با او آشنا شدم، عنوان کرد: ۲۰ سال است، هرکسی از من سوال می‌کند که چگونه شروع کنم، می‌گویم از شهید آوینی شروع کنند چراکه با شهید آوینی گویی موضوعاتی که من را احاطه کرده بود، از نو دچار پرسش شد و شهید آوینی موفق شد من را در عرصه‌های مختلف دچار پرسش کند.

یامین‌پور اظهار کرد: از فرهنگ و تاریخ ما بدون شاعران حافظ، سعدی، فردوسی، مولوی و ثنایی چیزی باقی نمی‌ماند و برخی‌ها دوست دارند عنوان کنند که ایرانی‌ها دچار سستی و زوال شده‌اند؛ اما واقعیت این است که ارتباط ما با سرآغازها باقی‌ است و ما از آن بهره می‌بریم.

دبیر شورای عالی جوانان کشور با اشاره به اینکه شهید مرتضی آوینی از خود روایت فتح را به‌یادگار گذاشت، تصریح کرد: چگونه شهید آوینی توانست روایت فتح را بسازد و خاطره کند و دیگران نتوانستند؟ پاسخ این است که شهید آوینی با حقیقت جنگ و دفاع مقدس مانوس بود.

گفتنی است در پایان آئین گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در کرمان از هنرمندان و چهره‌های فعال هنر انقلاب اسلامی در کرمان تجلیل و امین شجاعی به‌عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی استان کرمان در سال ۱۴۰۲ معرفی شد.

انتهای خبر/م


چهره سال هنر انقلاب اسلامی استان کرمان معرفی شد

منبع:آرمـان
? چهره سال هنر انقلاب اسلامی استان کرمان معرفی شد