چرا کرمان استان هدف گردشگری نیست؟

فت فتو/کرمان به اعتقاد مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، محصول گردشگری قابل انبار نیست لذا فرصت از دست رفته گردشگری دیگر به دست نمی آید و سرمایه گذاری در بخش گردشگری بسیار شکننده است لذا باید تسهیلات ویژه به این بخش داده می شود. فریدون فعالی ظهر امروز ۲۱ مهرماه در […]

فت فتو/کرمان به اعتقاد مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، محصول گردشگری قابل انبار نیست لذا فرصت از دست رفته گردشگری دیگر به دست نمی آید و سرمایه گذاری در بخش گردشگری بسیار شکننده است لذا باید تسهیلات ویژه به این بخش داده می شود.

فریدون فعالی ظهر امروز ۲۱ مهرماه در همایش نقش گردشگری در امنیت، ایجاد فرصت و حمایت حقوقی قضایی با رویکر پیشگیری از وقوع جرم گفت: یک سازمان به تنهایی نمی تواند چرخ صنعت گردشگری بچرخاند.

به گفته او در دنیا صنعت گردشگری، بعنوان اقتصاد برتر مطرح است و در بسیاری از کشورها صرفا گردشگری را برنامه محوری اقتصادی خود قرار داده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به جایگاه دهمی ایران از لحاظ غنای گردشگری در دنیا عنوان کرد: گردشگری، بعنوان صنعت اول در دنیا مطرح است؛ اما در ایران به خوبی از این ظرفیت استفاده نشده است.

طبق اعلام او، استان کرمان ۷ هزار اثر شناخته تاریخی دارد که فقط ۷۰۰ مورد آن ثبت ملی شده است و می افزاید: کرمان ایرانی کوچک در حوزه گردشگری است اما سوال اساسی اینجاست که آیا استان کرمان مقصد گردشگری ایران است؟

به اعتقاد فعالی، محصول گردشگری قابل انبار نیست لذا فرصت از دست رفته گردشگری دیگر به دست نمی آید و سرمایه گذاری در بخش گردشگری بسیار شکننده است لذا باید تسهیلات ویژه به این بخش داده می شود.

او می افزاید: در کرمان بیشترین آثار ثبت جهانی در کل کشور را دارد اما از سوی دیگر شاهدیم در استانی که فقط یک اثر ثبت جهانی دارد سهم گردشگریش بیشتر از استان کرمان است و بدانید بازار گردشگری بسیار پررقابت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با طرح این سوال که چرا استان کرمان استان هدف گردشگری نیست؟ یکی از دلایل آن را مشکل عدم وجود تعدد پرواز و پروازهای بین المللی و دیگری از عدم معرفی استان دانست ضمن آنکه محدودیت ها و چالش هایی در داخل استان وجود دارد.

او با تبیین بناهای باارزش تاریخی استان عنوان کرد: برخی از این بناها در مالکیت میراث فرهنگی است و برای بناهای تحت تملک برنامه ریزی و ساماندهی می کنیم اما بسیاری از این بناها در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی هستند.

فعالی در پایان اظهار کرد: میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به حمایت دستگاه قضا نیاز دارد.

مهدی قویدل معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان، نیز در این آئین می گوید: نقش میراث فرهنگی و گردشگری بر هیچ کس پوشیده نیست اما متاسفانه در کشور ما مغفول مانده است.

او می افزاید: صنعت گردشگری با کمترین هزینه و با اتکا به ظرفیت داخلی باعث توسعه کشور می شود.

به گفته معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان، هدف از این همایش تدوین و ارائه طرح و راهکارهایی برای رفع چالش های گردشگری تا بتوان از این طریق پیشگیری از جرم و آسیب ها و در نهایت باعث کاهش پرونده های قضایی رقم زده شود.

انتهای پیام




چرا کرمان استان هدف گردشگری نیست؟

منبع: ایـسنا
? چرا کرمان استان هدف گردشگری نیست؟