چرا پیامک تایید نهضت مسکن نمی‌آید؟

فردای کرمان – گروه اقتصاد: مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید دربارۀ جدیدترین آمار افتتاح حساب و واریز وجه برای واحدهای نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید گفت:«در حال حاضر بالغ بر ۱۳۰ هزار نفر افتتاح حساب و ۸۰ هزار نفر آوردۀ اولیه به مبلغ ۴۰ میلیون تومان را واریز کرده‌اند. پیش‌بینی می‌شود که ۱۳۰ هزار […]

فردای کرمان – گروه اقتصاد: مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید دربارۀ جدیدترین آمار افتتاح حساب و واریز وجه برای واحدهای نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید گفت:«در حال حاضر بالغ بر ۱۳۰ هزار نفر افتتاح حساب و ۸۰ هزار نفر آوردۀ اولیه به مبلغ ۴۰ میلیون تومان را واریز کرده‌اند. پیش‌بینی می‌شود که ۱۳۰ هزار نفر مذکور وارد فاز بعدی یعنی واریز آورده شوند».

علیرضا جعفری افزود:«ما هنوز تایید نهایی بسیاری از افراد برای افتتاح حساب‌ها را انجام نداده‌ایم تا بتوانیم پروژه‌ها را تعریف کنیم؛ زیرا اگر متقاضیان مبلغ آوردۀ اولیۀ را واریز کنند و پروژه تعریف نشود پول آن‌ها در بانک می‌ماند و با توجه به نوسانات قیمت ساخت،ارزش ریالی پول کاهش می‌یابد. لذا تدبیری اتخاذ شده تا در کوتاه‌ترین زمان،منابع به پروژه‌ها متصل شود».

به گزارش فردای کرمان به نقل از ایسنا،وی ۱۰ آبان‌ماه اظهار کرد:«نهضت ملی مسکن بر روی اراضی احداث می‌شود که قیمت زمین یک‌سوم قیمت ساخت باشد. زمین‌های مولد برای احداث پروژه‌های روبنایی،زیربنایی،تاسیسات شهری و سرانه‌های خدماتی استفاده می‌شود».

جعفری ادامه داد:«در برنامه‌ریزی زمین برای نهضت ملی مسکن بیشتر به دنبال استفاده از زمین‌هایی هستیم که در حریم شهرهای جدید هستند تا با الحاقاتی که در این حوزه انجام می‌دهیم زمین‌های دارای ظرفیت بالقوه،بالفعل شود».

وی با بیان اینکه توجه به معماری و زیست‌بوم کشور اهمیت دارد،گفت:«در بسیاری از مناطق کشور ما فرهنگ زیست شهری متناسب با خانه‌های دارای حیات است. بنابراین نباید این الگویی که در زیست اسلامی بسیار تاثیرگذار است را با رویکردهایی در حوزۀ مسکن تحت‌الشعاع قرار دهیم. باید بتوانیم توسعه و ترویج زیست اسلامی را متناسب با معماری ایرانی ایجاد کنیم».

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به بسته ۱۰۰ هزار واحدی نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید که در هفتۀ جاری کلنگ‌زنی می‌شود،بیان کرد:«۱۰۰ هزار واحد گام دوم با ۱۰۰ هزار واحدی که در خردادماه شروع کردیم جمعا ۲۰۰ هزار واحد می‌شود. امیدواریم بتوانیم تعهدی که داریم را پیش ببریم. البته در بعضی شهرها که متقاضیان بیشتری داریم و با محدودیت زمین مواجهیم در حال برنامه‌ریزی،مطالعه و امکان‌سنجی الحاقات زمین‌هایی هستیم تا بتوانیم به تناسب متقاضیان ظرفیت را برای احداث مسکن فراهم آوریم».

وی در پاسخ به این سوال که آیا واحدهایی آمادۀ افتتاح شده است،اظهار کرد:«بله،در حال حاضر ۸۰۰۰ واحد مسکن مهر در شهرهای جدید آمادۀ افتتاح است که پس از آغاز عملیات اجرایی ۱۰۰ هزار واحد مرحلۀ دوم در فرصتی دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید». /پ




چرا پیامک تایید نهضت مسکن نمی‌آید؟

منبع:خبر کرمان
?

چرا پیامک تایید نهضت مسکن نمی‌آید؟

:اخبار استان کرمان – اقتصادی