چرا شورا انقلاب تشکیل شد؟

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: نقش شورای انقلاب در انقلاب اسلامی ایران، نقش مدیریت در دوران گذار از نظام قبلی به نظام جدید بود. حمیدرضا ترقی در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری«فت فتو»؛ با اشاره به سالروز تأسیس شورا انقلاب به فرمان امام‌خمینی(ره) در ۲۲ دی ماه سال ۱۳۵۷ گفت: تشکیل […]

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: نقش شورای انقلاب در انقلاب اسلامی ایران، نقش مدیریت در دوران گذار از نظام قبلی به نظام جدید بود.

حمیدرضا ترقی در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری«فت فتو»؛ با اشاره به سالروز تأسیس شورا انقلاب به فرمان امام‌خمینی(ره) در ۲۲ دی ماه سال ۱۳۵۷ گفت: تشکیل این نوع شوراها در انقلاب به عنوان اتاق فکر در جهت برنامه‌ریزی و هدایت انقلاب است، تا با استفاده از نیروهای هم‌فکر و نیروهایی که به اهداف و آرمان‌های انقلاب اعتقاد دارند و رهبری انقلاب را پذیرفته‌اند، بتوانند با کمکِ فکری، انقلاب را در مسیر مناسبی که رهبری تبیین کرده اند، قرار دهند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی ادامه داد: نقش شورای انقلاب در انقلاب اسلامی ایران، نقش مدیریت در دوران گذار از نظام قبلی به نظام جدید بود؛ این شورا که ترکیبی از علما و تئوریسین‌های انقلاب اسلامی، شاگردان حضرت امام‌راحل و عناصر دانشگاهی و سیاسی با سابقه در کشور بود، توانست در دوران سرنگونی رژیم گذشته و نظام جدید در کشور مستقر شود.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: این شورا توانست مدیریت کشور را در ابعاد مختلف امنیتی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و غیره به عهده بگیرد و نهادهای لازم را برای استقرار نظام جدید پایه‌ریزی کند؛ این شورا در ماه‌های آغازین پس از پیروزی انقلاب، نقش موثری را در ابتدا به صورت یک دولت غیر‌علنی و محرمانه و سپس به‌ صورت یک تشکیلات مورد قبول رهبری، زمینه روی کار آوردن دولت موقت و زمینه شکل‌گیری قواره سیاسی نظام فراهم کند.

وی با تأکید بر این‌که شورا انقلاب در دوران بسیار حساسی مسئولیت اداره کشور را پذیرفت، عنوان کرد: انجام فعالیت‌های شورای در آن زمان بخشی مربوط به حضور امام‌خمینی(ره) در پاریس بود که هنوز به ایران نیامده بودند و بخشی دیگر از فعالیت‌ها بعد از مراجعت امام‌راحل به ایران تداوم پیدا کرد.

ترقی بیان کرد: در ابتدا فعالیت این شورا با حضور آیت الله شهید‌ مطهری، شهید بهشتی، شهید باهنر، مرحوم هاشمی رفسنجانی و افراد دیگر بود و پس از آن شخصیت های دیگر همچون آیت الله طالقانی، مقام معظم رهبری، مرحوم مهدوی کنی، سرلشکر قرنی، دیگر افراد و برخی از شخصیت‌های نظامی به این مجموعه پیوستند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: نقش شهید مطهری در مدیریت شورا بسیار مهم بود، ایشان سعی می‌کردند دقیقا نقطه نظرات امام‌راحل را در این شورا پیگیری و عملیاتی کنند.

انتهای خبر/م
 




چرا شورا انقلاب تشکیل شد؟

منبع:آرمـان
? چرا شورا انقلاب تشکیل شد؟