پیشگیری از اعتیاد و کاهش آن قطعا با همکاری مردم شدنی است

فت فتو/کرمان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: در موضوع پیشگیری از اعتیاد و مواد مخدر و کاهش این معضل قطعا و یقینا به دست خود مردم و با ارتقاء مسئولیت‌های اجتماعی می‌توان اقدام خوب و موثر انجام داد. سیدمهدی قویدل امروز ۲۶ مردادماه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با […]

فت فتو/کرمان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: در موضوع پیشگیری از اعتیاد و مواد مخدر و کاهش این معضل قطعا و یقینا به دست خود مردم و با ارتقاء مسئولیت‌های اجتماعی می‌توان اقدام خوب و موثر انجام داد.

سیدمهدی قویدل امروز ۲۶ مردادماه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان با قدردانی از زحمات آقای محمدی انارکی دبیر سابق شورا اظهار کرد: در موضوع اعتیاد و آسیب های اجتماعی ناشی از این مسئله، اعتقاد ما بر پیشگیری و استفاده از ظرفیت نهادهای مردمی است که هم برنامه، ظرفیت و توانمندی دارند و هم علاقمند به کار هستند لذا باید برای استفاده از این ظرفیت ها برنامه ریزی داشته باشیم.

وی افزود: سمن ها در نقاط جرم خیز شهر ورود کرده و کار می کنند و اشراف خوبی دارند اما آنطور که باید از این ظرفیت استفاده نشده است.

قویدل تصریح کرد: همه تلاش ما این بود انسجامی بین این نهادها ایجاد شود اما یکسری موازی کاری ها و اقدامات جزیره ای در دستگاه ها وجود دارد و انتظار داریم شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در این حوزه به صورت ویژه انسجامی ایجاد کرده و بتوانیم با همگرایی و همراهی خوب و استفاده از ظرفیت های مردمی در درمان و کاهش اعتیاد اقدامات خوبی انجام بدهیم.

معاون دادگستری استان کرمان گفت: در برخی محله های شهر یکسری تنش های اجتماعی به نوعی در جلوگیری از کار سمن ها و دفاتر تسهیلگری وجود دارد و انتظار این است دستگاه های اجرایی دست به دست هم داده و این ممانعت را از میان برداریم.

به گزارش فت فتو، رحمان جلالی معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان نیز در این نشست با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری اظهار کرد: دستور کار ویژه ستاد مبارزه با مواد مخدر بحث معتادین متجاهر است و در حال حاضر اولویت نخست وزارت کشور است.

وی افزود: در شورای راهبردی استان کرمان که همه ارکان حاکمیت حضور دارند به ۹ مادر مسئله رسیدیم که به عنوان اولویت، اهمیت، حسایت و جامعیت مطرح است و یکی از این موارد معتادین متجاهر است.

جلالی تصریح کرد: باید خیلی از آسیب های اجتماعی را از طریق حلقه های میانی حل کرد و ما تشکل ها، سمن ها و مجموعه های مردمی را جزو این حلقه های میانی می دانیم.

وی بیان کرد: در معاونت سیاسی، قرارگاه آسیب های اجتماعی را با موضوعات اساسی حاشیه شهر، معتادین متجاهر و آسیب های اجتماعی تشکیل داده ایم.

معاون سیاسی استاندار کرمان گفت: ظرفیت های فوق العاده ای در بحث سمن ها در استان کرمان وجود دارد و اگر ستاد مبارزه با مواد مخدر تمرکز ویژه ای بر پیشگیری و تقویت حلقه های میدانی بگذارد، موفقیت های بیشتری به دست خواهیم آورد.

انتهای پیام




پیشگیری از اعتیاد و کاهش آن قطعا با همکاری مردم شدنی است

منبع: ایـسنا
? پیشگیری از اعتیاد و کاهش آن قطعا با همکاری مردم شدنی است