پیشتاز در واگذاری زمین برای توسعه اشتغال در کرمان

مدیرکل راه و شهرسازی شمال استان کرمان از واگذاری زمین به ۱۸ درخواست شهروندان کرمانی برای اجرای طرح توسعه و یا ایجاد اشتغال خبر داد. رضا حافظی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی نذیر کرمان از آخرین وضعیت واگذاری‌های زمین به دو طرح جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن، و واگذاری زمین […]



مدیرکل راه و شهرسازی شمال استان کرمان از واگذاری زمین به ۱۸ درخواست شهروندان کرمانی برای اجرای طرح توسعه و یا ایجاد اشتغال خبر داد.

رضا حافظی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی نذیر کرمان از آخرین وضعیت واگذاری‌های زمین به دو طرح جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن، و واگذاری زمین در طرح اشتغال  خبر داد و گفت: تاکنون ۳۳هزار و ۸۶۳ واحد مسکونی در کل کشور به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) واگذار شده است که ۳هزار و ۳۵۵ واحد از این تعداد به مددجویان در استان کرمان تعلق دارد.

وی ادامه داد: در شهرستان بردسیر نیز موفقیت‌های بسیاری را به‌دست آورده‌ایم که این شهرستان را پیشتاز در این عرصه کرده است زیرا تاکنون ۴۶۰ قطعه زمین را در ادامه طرح ملی مسکن در بردسیر به متقاضیان این طرح واگذار کردیم.

مدیرکل راه و شهرسازی شمال کرمان عنوان کرد: پیشرفت‌های خوبی هم در عرصه ساخت و ساز انجام شده و یک فاز در قالب جوانی جمعیت هم به این شهرستان تعلق گرفته است که قبلا ۱۱۰ قطعه زمین واگذار شده بود و به‌زودی ۲۰۰ قطعه دیگر هم در بردسیر واگذار خواهد شد.

حافظی عنوان کرد: در شهرستان بردسیر سایت جدیدی را هم در دست بررسی داریم که ۹۰۰ قطعه زمین را در دل خود جای داده است و به زودی در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در راستای رشد تولید و اشتغال برای استان کرمان برخی از دستگاه‌ها درخواست زمین داشته‌اند که زمین برای آنها فراهم شده است که جمعا ۱۸ پرونده بوده است، که اولین آنها به سازمان مهندسی کشاورزی تعلق دارد که طرح پرورش گوسفند را ارائه کرده بود درخارج شهر نگار و مصوب شد که ۴ هزار و ۴۰۰ متر زمین به این دستگاه تعلق بگیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی شمال کرمان اطلاع داد: طرح پرواربندی گوسفند در شهربابک هم مصوب شد و به این عرصه ۱۵۰۰ متر زمین تعلق گرفت، دیگر طرحی که پذیرفته شده است، متعلق به طرح سنگ ساختمانی تزئینی بوده در حریم خارج از شهرستان زرند که زمین ۲ هزار و نهصد متری به آن‌ها واگذار شده است.

حافظی به طرح صنعتی تولید کربن فعال اشاره کرد و گفت: برای این حرکت توسعه‌ای متعلق به شرکت دما نیروی افرز که در خارج از حریم شهر باغین درخواست داده شده بود نیز ۱۲۰ هزار متر مربع زمین در نظر گرفته و واگذار شد.

وی اذعان کرد: دو طرح بزرگ نیز در شهرستان بافت درحال اجرا است که در تأمین زمین دچار مشکل بودند که زمین در نظر گرفته شده است یکی از این طرح ها مربوط به تجهیز و توسعه کارگاه بتن آماده در خارج از حریم این شهرستان است که ۶ هزار و ۹۰۰ متر زمین به این طرح تعلق گرفته است .

مدیرکل راه و شهرسازی در پایان خاطر نشان کرد: یکی از بانوان شهرستان بم نیز در خواست راه‌اندازی گلخانه هیدرو پونیک در داخل حریم شهرستان بم را ارائه کرده است که زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر برای اجرا در نظر گرفته و به زودی واگذار می‌شود.

انتهای خبر/ طهماسبی


پیشتاز در واگذاری زمین برای توسعه اشتغال در کرمان

منبع:آرمـان
? پیشتاز در واگذاری زمین برای توسعه اشتغال در کرمان