پیشتازی دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان در توسعه علم و فناوری در استان کرمان

نذیر کرمان/کرمان رئیس دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان، این دانشگاه را در توسعه علم و فناوری در سطح استان کرمان پیشتاز دانست. دکتر رضا رنجبرکریمی ظهر امروز ۱۹ مردادماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از امتیازات ویژه دانشگاه ولی‌عصر(عج) ورود زودهنگام آن در عرصه فناوری است و جزو اولین دانشگاه های کشور است که مرکز رشد واحدهای […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان، این دانشگاه را در توسعه علم و فناوری در سطح استان کرمان پیشتاز دانست.

دکتر رضا رنجبرکریمی ظهر امروز ۱۹ مردادماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از امتیازات ویژه دانشگاه ولی‌عصر(عج) ورود زودهنگام آن در عرصه فناوری است و جزو اولین دانشگاه های کشور است که مرکز رشد واحدهای فناور را در سال ۹۱ ایجاد کرد. 

وی با اشاره به اینکه دانشگاه در سالیان مختلف توانسته در سطح استان مقام اول را در حوزه فناوری بدست آورد، بیان کرد: ۹۰ واحد فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه داریم که ۱۴ واحد آن دانش بنیان شده‌اند.

رنجبرکریمی گفت: ۳۲ درصد واحدهای فناور و ۳۰ درصد شرکت‌های دانش بنیان استان در رفسنجان است و همچنین ۷۰ درصد مراکز شتاب دهنده استان در این شهرستان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت های فناوری در شهرستان رفسنجان فراهم شده، بیان کرد: واحدهای فناور بیش از ۶۰۰ نفر اشتغال ایجاده کرده که نشان دهنده زیرساخت‌های فناورانه در این شهرستان است.

رنجبرکریمی ادامه داد: ایجاد پردیس علم و فناوری در رفسنجان و دانشگاه ولی عصر (عج) به عنوان مرجع تشخیص صلاحیت شرکت‌های فناور صنایع خلاق در منطقه جنوب شرق کشور دو اتفاق مهمی است که در رفسنجان رخ داده است.

رئیس دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان ابراز کرد: امیدواریم با ایجاد زیرساخت‌های لازم مشکل کمبود فضا را حل کنیم و بتوانیم پذیرای شرکت‌های بیشتری در حوزه صنایع خلاق باشیم.

رنجبرکریمی در پاسخ به این سئوال که سهم شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در دانشگاه در حوزه صنعت و معدن چقدر است؟ گفت: از بین شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در دانشگاه ولی‌عصر(عج) ۳۱ درصد در زمینه صنعتی، ۲۵ درصد در زمینه کشاورزی، ۲۲ درصد در زمینه فناوری اطلاعات، ۱۰ درصد در زمینه بهداشتی و پزشکی، ۶.۵ درصد در زمینه خدمات و شش درصد در زمینه شیلات هستند.

وی تشکیل خانه کشاورز را از اهداف مهم دانشگاه در حوزه کشاورزی پسته نام برد و بیان کرد: دو هفته پیش نشستی با کشاورزان برگزار شد و این جلسات ادامه خواهد داشت تا زمینه تشکیل خانه کشاورز را در دانشگاه فراهم کنیم و تحقیقات علمی در اختیار کشاورزان گذاشته می‌شود.

رنجبرکریمی از هزینه‌بر بودن پروژه‌های تحقیقاتی دانشگاهی سخن گفت و افزود: بالطبع پروژه‌های تحقیقاتی در حوزه کشاورزی پسته هم هزینه‌های بالایی در بر دارند و کل بودجه پروژه‌های تحقیقاتی دانشگاه در سال گذشته سه میلیارد تومان بوده اما محققان دانشگاه پروژه‌ها و تحقیقات مفیدی در زمینه پسته ارائه داده‌اند.

اخذ مجوز ۸ رشته جدید در دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان در سال تحصیلی جدید

معاون آموزشی دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان نیز در این نشست اظهار کرد: برای مهرماه امسال مجوز هشت رشته گرایش جدید در دانشگاه اخذ شده که دو رشته در مقطع کارشناسی، پنج رشته در مقطع کارشناسی ارشد و یک رشته در مقطع دکترا خواهد بود.

دکتر محمد ثابت افزود: مجوز رشته‌های مهندسی صنایع و مطالعات خانواده در مقطع کارشناسی، رشته‌های مهندسی آب، مهندسی معدن، ایران‌شناسی، مطالعات قرآنی و ادبیات کودک و نوجوان در مقطع ارشد و رشته مهندسی عمران گرایش سازه‌های آب و هیدرولیک در مقطع دکترا را اخذ کردیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۳۶ رشته کارشناسی، ۶۰ رشته کارشناسی ارشد و ۲۰ رشته دکترا در دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان دایر هستند.

انتهای پیام




پیشتازی دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان در توسعه علم و فناوری در استان کرمان

منبع: ایـسنا
? پیشتازی دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان در توسعه علم و فناوری در استان کرمان