پیشتازی بیش از ۲۱ درصدی داوطلبان زن در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲

سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام اینکه بیش از ۶۱ درصد کنکوری‌های نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ را زنان تشکیل می‌دهند، گفت: از یک میلیون و ۱۹ هزار و ۴۳۶ داوطلب کنکور پیش‌رو ۶۸۷ هزار و ۴۲۰ داوطلب”زن” هستند. به گزارش نذیر کرمان، دکتر علی صدر امروز در نشست خبری که به […]

سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام اینکه بیش از ۶۱ درصد کنکوری‌های نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ را زنان تشکیل می‌دهند، گفت: از یک میلیون و ۱۹ هزار و ۴۳۶ داوطلب کنکور پیش‌رو ۶۸۷ هزار و ۴۲۰ داوطلب”زن” هستند.

به گزارش نذیر کرمان، دکتر علی صدر امروز در نشست خبری که به منظور تشریح جزئیات برگزاری نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ برگزار شد، ضمن اعلام این مطلب گفت: یک میلیون و ۱۹ هزار و ۴۳۶ نفر در نوبت دوم کنکور امسال شرکت کرده و این داوطلبان طی دو روز یعنی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه این هفته به رقابت خواهند پرداخت.

وی در ادامه تصریح کرد: با در نظر گرفتن تعداد داوطلبان نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ در مجموع یک میلیون و ۹۹۷ هزار  و ۸۹۶ نفر در کنکور ۱۴۰۲ طی دو نوبت اول و دوم مشارکت کرده‌اند که البته آمار داوطلبان شرکت کننده در نوبت دوم کنکور قابل توجه است.

سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور همچنین با تاکید بر اینکه ۶۱ درصد داوطلبان کنکور امسال “زن” هستند، گفت: تعداد ۶۸۷ هزار و ۴۲۰ نفر از داوطلبان کنکور امسال در نوبت دوم زن و ۴۳۲ هزار و ۱۶ نفر نیز مرد هستند. در واقع زنان ۶۱ درصد و مردان نیز ۳۹ درصد از کنکوری‌های نوبت دوم آزمون را تشکیل می‌دهند.

دکتر صدر همچنین خاطرنشان کرد: در تهران نیز ۱۰۴ هزار و ۴۹۹ نفر داوطلب آزمون داریم که ۱۴۱۰ نفر آنها زن بوده و مابقی را مردان تشکیل می‌دهند.

این مقام مسئول سازمان سنجش ادامه داد: ما در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ داوطلبانی نیز در خارج از کشور داریم که از ۲۴۰ داوطلب خارج از کشور ۴۰ درصد از آنها زن و مابقی مرد هستند.

به گفته وی، نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ در ۶۶۲ حوزه اصلی و ۱۹۵۵ حوزه فرعی و در ۴۱۷ شهرستان کشور برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در پایان تاکید کرد: آزمون امسال در ۱۰ کشور از جمله آذربایجان، ارمنستان، آلمان، امارات، ترکیه، روسیه، سوریه، کویت، مالزی و عراق برگزار می‌شود.

انتهای پیام




پیشتازی بیش از ۲۱ درصدی داوطلبان زن در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲

منبع: ایـسنا
? پیشتازی بیش از ۲۱ درصدی داوطلبان زن در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲