پیش‌بینی سامانه سابقه‌یابی هوشمند استعلامات مالی برای قضات/ تولید ۲۳ هزار پابند با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: سامانه هوشمند استعلامات مالی برای قضات اجرای احکام پیش‌بینی شده تا به اندازه دیون فرد، امکان شناسایی اموال محکوم علیه را داشته باشند. به گزارش فت فتو از کرمان، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه امروز در شورای قضایی استان کرمان اظهار داشت: استفاده […]


رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: سامانه هوشمند استعلامات مالی برای قضات اجرای احکام پیش‌بینی شده تا به اندازه دیون فرد، امکان شناسایی اموال محکوم علیه را داشته باشند.

به گزارش فت فتو از کرمان، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه امروز در شورای قضایی استان کرمان اظهار داشت: استفاده قضات از فناوری‌های نوین موضوعی انتخابی است و تحقق ۸۰ درصدی دادرسی‌های الکترونیک بیان‌گر کیفیت دادرسی‌های نوین است.

محمد کاظمی‌فرد خاطرنشان کرد: خدمات دستگاه قضایی با توسعه بهره‌گیری از فناوری‌های نوین به‌صورت ۲۴ ساعته و برای هفت روز هفته در اختیار مردم قرار دارد.

وی تصریح کرد: طی سال گذشته دو میلیون درخواست عدم سوء‌پیشینه به‌صورت کاملا الکترونیک دریافت شده که ۳۰ درصد آن از سوی افراد و در منزل آنها انجام شده و بقیه هم توسط دفاتر خدمات الکترونیک قضایی صورت گرفته است.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به اینکه از سال ۹۸ تاکنون ۳۵۰ میلیون تعامل و تراکنش با نهادهای خارج از قوه قضاییه داشته‌ایم، عنوان کرد: با استفاده از فناوری‌های نوین، مردم ۱۳۹ هزار بار در یک روز برای اطلاع‌رسانی پرونده مراجعه داشته‌اند.

کاظمی‌فرد ابراز داشت: ابلاغ الکترونیک یک تحول در دستگاه قضایی بوده که در حال حاضر به ۹۳ درصد رسیده است و تنها نهادی هستیم که امکان عقد قرارداد فیزیکی بین وکیل و موکل وجود ندارد و باید به‌صورت الکترونیکی انجام شود.

 وی از ایجاد سامانه مدیریت پرونده، سابقه‌یابی هوشمند و شناسایی الکترونیک شهود حرفه‌ای در دستگاه قضایی اشاره کرد و افزود: سامانه هوشمند استعلامات مالی نیز برای قضات اجرای احکام پیش‌بینی شده تا به اندازه دیون فرد، امکان شناسایی اموال محکوم علیه را داشته باشند.

کاظمی‌فرد به ایجاد نرم‌افزار تبدیل گفتار به متن با همکاری یک شرکت دانش‌بنیان نیز اشاره کرد و گفت: ۲۳ هزار پابند با کمک شرکت‌های دانش بنیان ساخته شده است.

انتهای پیام/۸۰۰۱۹/ب





پیش‌بینی سامانه سابقه‌یابی هوشمند استعلامات مالی برای قضات/ تولید ۲۳ هزار پابند با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان

منبع: فــارس
? پیش‌بینی سامانه سابقه‌یابی هوشمند استعلامات مالی برای قضات/ تولید ۲۳ هزار پابند با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان