پیش‌بینی برداشت ۵۰ هزارتن خرما از نخلستان‌های عنبرآباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عنبرآباد از آغاز برداشت خرما در قطب خرمای جنوب استان کرمان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود ۵۰ هزار تن خرما از نخلستان‌های این شهرستان برداشت شود.  به گزارش نذیر کرمان از عنبرآباد، مدیر جهاد شهرستان عنبرآباد امروز سطح زیر کشت خرما در این شهرستان را ۷ هزار هکتار دانست و […]


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عنبرآباد از آغاز برداشت خرما در قطب خرمای جنوب استان کرمان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود ۵۰ هزار تن خرما از نخلستان‌های این شهرستان برداشت شود.

 به گزارش نذیر کرمان از عنبرآباد، مدیر جهاد شهرستان عنبرآباد امروز سطح زیر کشت خرما در این شهرستان را ۷ هزار هکتار دانست و اظهار داشت: شهرستان عنبرآباد رتبه اول سطح زیر کشت و تولید خرما را در جنوب کرمان به خود اختصاص داده است.

 وی افزود: برداشت خرما در ارقام میان‌رس شامل کلوته، خنیزی و مضافتی از نیمه دوم مرداد ماه آغاز و تا پایان شهریور ادامه دارد.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عنبرآباد با درخواست از نخل‌داران برای رعایت نکات بهداشتی در هنگام برداشت و سورت خرما خاطر نشان کرد: عمده ارقام تجاری خرمای این منطقه شامل مضافتی، کلوته، خنیزی، پیارم، زاهدی و سایر ارقام خشک و نیمه خشک است.

 وی افزود: پیش‌بینی می‌شود از مجموع سطح زیر کشت محصول خرمای این شهرستان قریب به ۵۰ هزار تن محصول برداشت و پس از سورت و بسته‌بندی به سردخانه‌های شهرستان منتقل شود.

 پیرنیا گفت: خرمای برداشت شده متناسب با نیاز بازار به بازارهای داخلی و بخشی از آن نیز به بازارهای خارجی صادر می‌شود

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان عنبرآباد ۴۳ واحد سردخانه نگهداری محصول خرما وجود دارد و به‌دلیل ظرفیت‌های بالا در حوزه خرما، بزرگترین بازار خرمای کشور در این منطقه شکل گرفته است.

پیرنیا یاد آور شد: کیفیت محصول خرما بخصوص مضافتی و کلوته در این شهرستان بسیار مطلوب است و آفت سوسک سرخرطومی تأثیری بر کیفیت محصول خرما ندارد و تنها به تنه خرما خسارت وارد می‌کند.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب





پیش‌بینی برداشت ۵۰ هزارتن خرما از نخلستان‌های عنبرآباد

منبع: فــارس
? پیش‌بینی برداشت ۵۰ هزارتن خرما از نخلستان‌های عنبرآباد