پیش‌بینی بحران کم‌آبی تابستان در کرمان و زرند

فت فتو ـ گروه اقتصاد:مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان در پاسخ به فت فتو دربارۀ وضعیت منابع آبی در آستانۀ فصل تابستان گفت:«متاسفانه  حجم بارندگی‌ها  بسیار کم بوده و تاکنون ۱۱۸ میلیمتر بارش داشته‌ایم». علی رشیدی افزود:«همین میزان بارش هم بیش‌تر در جنوب استان اتفاق افتاده و به صورت سیل‌آسا بوده و حجم بارندگی امسال […]

فت فتو ـ گروه اقتصاد:مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان در پاسخ به فت فتو دربارۀ وضعیت منابع آبی در آستانۀ فصل تابستان گفت:«متاسفانه  حجم بارندگی‌ها  بسیار کم بوده و تاکنون ۱۱۸ میلیمتر بارش داشته‌ایم».

علی رشیدی افزود:«همین میزان بارش هم بیش‌تر در جنوب استان اتفاق افتاده و به صورت سیل‌آسا بوده و حجم بارندگی امسال را افزایش داده است».

وی ادامه داد:«اما اصلا پراکنش خوبی در بارندگی‌ها نداشتیم به گونه‌ای که در شمال و بسیاری مناطق دیگر یا بارندگی نداشتیم یا اگر بود،بسیار کم و محدود بود».

وی اظهار کرد:«به‌دنبال کاهش بارش‌ها،حجم ورودی به سدها هم بسیار کاهش پیدا کرده است. البته به جز در سد نساء که حدود ۸۰ تا ۹۰ میلیون مترمکعب ورودی داشت».

به گفتۀ وی در حال حاضر،۵۱ درصد سدهای استان پُر هستند. این میزان،نسبت به سال گذشته حدود ۱۲ یا ۱۳ درصد کم‌تر است.

رشیدی در پاسخ به این پرسش فت فتو که بحرانی‌ترین شهرهای استان کدامند؟ اعلام کرد:«شهرهای کرمان و زرند بیش‌ترین مشکل و کمبود را در تابستان دارند و جزو شهرهای بحرانی هستند اما تمام تمهیدات را انجام می‌دهیم تا کم‌ترین مشکل را در این شهرها داشته باشیم».

وی توضیح داد:«تمهیداتی برای تامین آب در تابستان اندیشیده شده که حفر چاه‌های جدید در برخی مناطق استان از جمله آن است. هرجا که شرکت آب‌وفاضلاب،منبع آبی پیدا کند مجوز می‌دهیم چاه حفر شود تا آب را برای تابستان امسال تامین و شرایط بحرانی را عبور کنیم».

رشیدی ۳۱ اردیبهشت‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگار فت فتو اظهار کرد:«تابستان را ان‌شاءا… با کم‌ترین مشکل عبور می‌کنیم».

وی افزود:«شهرهایی مثل بافت و رابر و بزنجان که از سد بافت یا سیرجان که از سد تنگوئیه آب شرب را تامین می‌کنند،تابستان امسال مشکل خاصی ندارند و تقریبا آب موردنیازشان تامین است».

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کرمان ادامه داد:«طرح آبرسانی به بم و بروات نیز تا دو،سه ماه دیگر احتمالا تکمیل می‌شود و مشکل تامین آب این مناطق حل خواهد شد».

 وی گفت:«در سایر مناطق استان،هرجا که آبفا آب پیدا کند مجوز برای حفر چاه‌های جدید می‌دهیم تا تابستان امسال آب تامین و شرایط بحرانی را عبور کنیم».

رشیدی در پاسخ به این پرسش که برای تامین آب شرب شهر کرمان چه برنامه‌ای دارید؟ اظهار کرد:«سال گذشته به پنج،شش حلقه چاه مجوز دادیم که هنوز وارد مدار نشده‌اند. مدیرعامل آبفا با جدیت پیگیری است تا آن را وارد مدار کند».

وی افزود:«همچنین،آبفا پیگیر است تا تعدادی چاه از شهرداری و منابع طبیعی در داخل شهر اجاره کنند».

وی بیان کرد:«امیدواریم تابستان امسال با کمک مردم و با مصرف صحیح‌تر،در کرمان کم‌ترین مشکل را داشته باشیم». / الف




پیش‌بینی بحران کم‌آبی تابستان در کرمان و زرند

منبع:خبر کرمان
?

پیش‌بینی بحران کم‌آبی تابستان در کرمان و زرند

:اخبار استان کرمان – اقتصادی