پژوهشگر دینی: گفتمان برادری چالش‌های وحدت مسلمانان را رفع می‌کند

کرمان – فت فتو – پژوهشگر دینی و دبیر کارگاه تخصصی گفتمان برادری کرمان بر لزوم وحدت بین تشییع و تسنن تاکید کرد و گفت: نشست گفتمان برادری وارد مسائل جامعه‌شناختی و اساسی وحدت اسلامی شد که از این روش می‌توان بسیاری از چالش‌های بین مسلمانان را رفع کرد. به گزارش فت فتو، حجت الاسلام مهدی […]

کرمان – فت فتو – پژوهشگر دینی و دبیر کارگاه تخصصی گفتمان برادری کرمان بر لزوم وحدت بین تشییع و تسنن تاکید کرد و گفت: نشست گفتمان برادری وارد مسائل جامعه‌شناختی و اساسی وحدت اسلامی شد که از این روش می‌توان بسیاری از چالش‌های بین مسلمانان را رفع کرد.

به گزارش فت فتو، حجت الاسلام مهدی مسائلی روز پنجشنبه در حاشیه یازدهمین همایش گفتمان برادری که با حضور علمای اهل سنت و تشیع استان کرمان در محل شهرستان قلعه گنج برگزار شد به خبرنگار فت فتو افزود: گفت و گوها در آیین گفتمان برادری بین متولیان، سیاسی نبود و ابعاد سیاسی کمتری داشت.

وی اظهارداشت: گفتمان برادری از حالت رسمی و خشک خود خارج شد که در این خصوص توانستیم مسائل جدی‌تری را بین شیعیان و اهل سنت باز کنیم.

دبیر کارگاه تخصصی گفتمان برادری کرمان با بیان اینکه در کلاس ها با حضور دوستان اهل سنت با حوزه های مختلف کار به صورت مصداقی آشنا شدیم گفت: در گذشته زمانی که به هم می‌رسیدیم بیشتر شعار می دادیم لذا در این آیین بحث را در سمت مسائل جزئی و کاربردی تر پیش بردیم و اینگونه توانستم عقاید و نظرات واقعی را دریافت و به جمع بندی واقعی تری برسیم.

به گزارش فت فتو یازدهمین همایش گفتمان برادری با حضور علمای اهل‌سنت و تشیع و سران طوایف استان کرمان که از صبح دیروز (چهارشنبه) در شهرستان قلعه‌گنج واقع در جنوبی‌ترین نقطه این استان آغاز شده بود امروز پایان یافت.

برگزاری کارگاه های تخصصی با حضور علمای شیعه و سنی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی از جمله بخش‌های تعیین شده این همایش بود.

برخی سرفصل های کارگاه های تخصصی این همایش در قالب «تبیین اندیشه های حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری در راستای وحدت و تقریب، محبت و مودت اهل بیت در گفتار و سیره علمای اهل سنت، الگوهای موفق تعامل و همکاری مشترک شیعه و سنی، افراط گرایی، شناخت ریشه های آن و ضرورت جلوگیری از جذب جوانان به آن و نیز بررسی وضعیت شبکه های رسانه ای افراطی که با هدف تفرقه بین مذاهب اسلامی فعالیت می کنند» اعلام شده است.

شهرستان قلعه گنج در ۴۲۰ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان قرار دارد.




پژوهشگر دینی: گفتمان برادری چالش‌های وحدت مسلمانان را رفع می‌کند

منبع:ایرنـا
? پژوهشگر دینی: گفتمان برادری چالش‌های وحدت مسلمانان را رفع می‌کند