پورابراهیمی: سیاست ارزی بر قانون منطبق نیست

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیمات سیاست ارزی بر قانون منطبق نیست.  به گزارش نذیر کرمان از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی پیش از ظهر امروز در شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی با حضور محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در روز […]


رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیمات سیاست ارزی بر قانون منطبق نیست.

 به گزارش نذیر کرمان از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی پیش از ظهر امروز در شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی با حضور محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در روز گذشته اظهار کرد: رهبری با تمجید از مجلس، ما را شرمنده الطاف خودشان کردند.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر برنامه هفتم توسعه بیان داشت: پیشرفت اقتصادی با عدالت در واقع پیشانی این برنامه است.

 نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حالی اختیارات شورای معادن را به استان‌ها داده بودیم که معاون معدنی در وزارت صمت با نگاه سلیقه‌ای خود همه اختیارات استانی را سلب کرده است و ما این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

پورابراهیمی با اشاره به آخرین آمار بازار سرمایه عنوان کرد: حدود ۳۷ درصد از مالکیت بنگاه‌های اقتصادی به نهادهای عمومی، ۳۰ درصد به دولت و فقط حدود ۲۰ درصد متعلق به بخش خصوصی است.

 وی ادامه داد: دولت باید کاهش تصدی‌گری را در دستور کار خود قرار دهد. بزرگترین خطای دولت این است که ملک دیگران را اداره می‌کند و باید  مسیر حرکت را در دولت تغییر داد.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه در مسائل ارزی به بخش خصوصی حق می‌دهیم، تصریح کرد: تصمیمات سیاست ارزی بر قانون منطبق نیست و در مغایرت صریح با قانون بودجه و سند تحول دولت مردمی آقای رئیسی است.

 پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب





پورابراهیمی: سیاست ارزی بر قانون منطبق نیست

منبع: فــارس
? پورابراهیمی: سیاست ارزی بر قانون منطبق نیست