پشکسوت استقلال: انتقاد از ساپینتو کمی زود است/ استقلال برای غافلگیری رقبا استراتژی خواهد داشت

اکبر کارگرجم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش فت فتو، در مرود توقف استقلال در خانه نفت مسجدسلیمان در هفته چهارم لیگ برتر فوتبال ایران اظهار کرد: در ۱۵ دقیقه ابتدایی مسابقه موقعیت‌هایی به دست آمد که اگر بازیکنان استقلال به درستی از آنها استفاده می‌کردند از حریف پیش می‌افتادند و تا انتهای مسابقه در […]

اکبر کارگرجم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش فت فتو، در مرود توقف استقلال در خانه نفت مسجدسلیمان در هفته چهارم لیگ برتر فوتبال ایران اظهار کرد: در ۱۵ دقیقه ابتدایی مسابقه موقعیت‌هایی به دست آمد که اگر بازیکنان استقلال به درستی از آنها استفاده می‌کردند از حریف پیش می‌افتادند و تا انتهای مسابقه در جست‌وجوی گل نبودند. پس از دقیقه ۱۵، نفت توانست خود را در زمین پیدا کند و بازی مدنظر سرمربی‌ این تیم از سوی بازیکنانش ارائه شد. تیم لیگ برتری شهر مسجدسلیمان در حفط توپ و حتی خلق موقعیت بازی خوبی ارائه کرد و نشان داد بدون برنامه وارد زمین نشده است. استقلال در دقایق پایانی مسابقه و به خصوص در وقت‌های تلف شده تلاش کرد تا با استفاده از توپ‌های بلند به دروازه حریف برسد ولی موقعیت‌های خوبی به وجود نیامد و البته مدافعان حریف هم عملکرد خوبی داشتند تا دروازه نفت مسجدسلیمان بسته بماند.

پیشکسوت تیم استقلال درباره انتفاداتی که به شکل بازی استقلال می‌شود و بسیاری معتقدند فقدان هافبک بازیساز مانع بزرگی برای ایجاد فرصت‌های گلزنی برای آبی‌پوشان است، بیان کرد: به نظرم مشکل استقلال نبود شناخت کافی میان سرمربی تیم با بازیکنان است و البته که بازیکنان هم به درک متقابل از یکدیگر نرسیده‌اند. با گذشت زمان این شناخت و درک کافی به طور کامل در تیم ایجاد می‌شود و بازیکنان بهتر متوجه خواسته‌های سرمربی می‌شوند و ریکاردو ساپینتو هم آگاهی کامل‌تری از مهره‌های تیمش پیدا خواهد کرد که بر اساس آن می‌تواند با استقلال بهتر نتیجه بگیرد. بدون شک هافبک‌هایی در استقلال حضور دارند که بتوانند در بازیسازی و تغذیه مناسب بازیکنان خط حمله عملکرد بهتری داشته باشند که با گذشت زمان، جای خود را درون زمین پیدا می‌کنند و به وظایف خود کامل‌تر عمل خواهند کرد. 

وی در واکنش به صحبت‌های ساپینتو که گفته بود تیم فصل گذشته استقلال بازی دفاعی ارائه می‌کرد اما در این فصل فوتبال را تهاجمی بازی می‌کند، تصریح کرد: حمله و دفاع لازم و ملزوم یکدیگر هستند. نه می توان صرفا به دفاع پرداخت و نه اینکه فقط فوتبال هجومی انجام داد. الان زمانی نیست که بتوان بازی استقلال را به طور کامل نقد کرد و به نظرم کمی زود است که عده‌ای از عملکرد آبی‌پوشان انتقاد می‌کنند. باید در طول هفته‌های آینده شاهد بازی‌های استقلال باشیم تا بتوانیم قضاوت بهتری از عملکرد تیم ساپینتو داشته باشیم. بدون شک تیمی که در دفاع و حمله بدون نقص بازی کند برای کسب پیروزی موفق‌تر خواهد بود و این موضوع باید در استقلال به بهترین شکل اجرایی شود. فصل قبل هم استقلال بازی‌های مدنظرش را انجام داد و در نهایت قهرمان شد.

کارگرجم در مورد هدر رفتن امتیازات برای استقلال در بازی‌های آسان و فرصتی که نصیب دیگر مدعیان قهرمانی می‌شود، عنوان کرد: بازی مقابل همه تیم‌ها سخت و دشوار است. حریف آسانی در لیگ برتر وجود ندارد و نباید به کادرفنی تیم سخت گرفت. تمامی رقبا در مصاف با استقلال اگیزه مضاعفی دارند تا بهترین نتیجه ممکن را به دست آورند. استقلال به مرور باید نقاط ضعف خود را برطرف کند تا با قدرت بیشتری به مصاف حریفان برود. مباحثی چون شناخت از رقبا و داشتن استراتژی‌های متفاوت برای غافلگیر کردن حریفان در کسب پیروزی اهمیت دوچندانی دارد. قطعاً در مصاف با تیم‌هایی که بالانشین هستند کادرفنی تمهیدات لازم را برای کسب پیروزی می‌اندیش. شکست مقابل سپاهان در هفته نخست هم به خاطر آن بود که تیم هنوز به انسجام لازم نرسیده بود.

انتهای پیام/۴۰۴۸/




پشکسوت استقلال: انتقاد از ساپینتو کمی زود است/ استقلال برای غافلگیری رقبا استراتژی خواهد داشت

منبع:آنـــا
? پشکسوت استقلال: انتقاد از ساپینتو کمی زود است/ استقلال برای غافلگیری رقبا استراتژی خواهد داشت