پسته؛ یکی از دلایل انتخاب فرماندار جدید رفسنجان بود

فت فتو/کرمان استاندار کرمان با بیان اینکه زندگی مردم رفسنجان با پسته عجین شده است، گفت: یکی از دلایل اصلی انتخاب رضایی به عنوان فرماندار رفسنجان،  موضوع پسته است وی در حوزه پسته صاحب‌نظر است و پسته را به‌خوبی می‌شناسد. به گزارش فت فتو، محمدمهدی فداکار عصر امروز ۲۱ خرداد در آیین تکریم و معارفه […]

فت فتو/کرمان استاندار کرمان با بیان اینکه زندگی مردم رفسنجان با پسته عجین شده است، گفت: یکی از دلایل اصلی انتخاب رضایی به عنوان فرماندار رفسنجان،  موضوع پسته است وی در حوزه پسته صاحب‌نظر است و پسته را به‌خوبی می‌شناسد.

به گزارش فت فتو، محمدمهدی فداکار عصر امروز ۲۱ خرداد در آیین تکریم و معارفه فرماندار رفسنجان اظهار کرد: مسئولیت امانت است و تکلیف خیانت در امانت مشخص است. در جمهوری اسلامی مسئولیت امانت است و در نگاهی که جمهوری اسلامی دارد مردم ولی‌نعمت و ما خادم و نوکر مردم هستیم.

وی افزود: استان کرمان استانی که منصوب به شهید سلیمانی است افتخار بزرگتری برای خدمت دارد در رفسنجان هم با سوابق انقلابی و شخصیت‌های دینی و سیاسی که دارد کارکردن افتخار بزرگی‌ست.

استاندار کرمان افزود: در دفاع مقدس سوابق مردم رفسنجان خیلی برجسته است حتما باید به این موضوع توجه شود، کمک‌های مردم رفسنجان در دوران دفاع مقدس از چند استان بیشتر بود و وجود چندین فرمانده گردان شهید در این شهرستان منحصر به فرد است و خدمت در چنین شهری کار را سخت و البته افتخار بزرگی است.

فداکار، پسته را یکی از ظرفیت‌های بزرگ شهرستان رفسنجان برشمرد و گفت: زندگی مردم رفسنجان با پسته گره خورده است اما اینکه امسال سرما زده و پارسال هم پسته نبوده کاسب و راننده و همه را متاثر می‌کند وقتی پسته نیست همه ضرر می‌کنند.

استاندار کرمان تأکید کرد: کار در حوزه پسته یک ضرورت قطعی در رفسنجان است و نباید قطع شود باید به جد روی بحث پسته کار کرد و از تجربه متخصصان استفاده کرد، تاکنون برای پسته نسخه شفابخشی پیچیده نشده است و همه باید کمک کنیم.

وی در این زمینه ادامه داد: در حوزه پسته باید وقت گذاشته شود و در روستاها با مردم دیدار شود از ظرفیت نیروهای توانمند انقلابی جوان و باانگیزه که وجود دارد، استفاده شود.

فداکار به مصرف آب در بخش کشاورزی رفسنجان اشاره و بیان کرد: ۹۰ درصد مصرف آب در بخش کشاورزی است در رفسنجان کمترین استفاده از روش‌های نوین می‌شود و باید بپذیریم شیوه آبیاری اصلاح شود.

استاندار کرمان تصریح کرد: در هر نقطه و هر میزان که می‌شود باید مصرف آب مدیریت شود بیشترین عمق چاه‌ها در استان در رفسنجان است و مشکل آب شرب باید حل شود و نگرانی در این رابطه نداشته باشیم. 

فداکار عنوان کرد: صنعت دیرینه به نام مس در کنار رفسنجان وجود دارد اگرچه رشد و تحرک آنچنانی نداشته اما با این حال در حال حاضرحدود هفت هزار رفسنجانی در این صنعت شاغل هستند اما عمده زندگی مردم رفسنجان از پسته است.

وی با بیان اینکه حوزه صنعت باید با سرعت پیش برود و تقویت شود، خاطرنشان کرد: صنعت یک حوزه پیشران و موتور محرکه اقتصاد است و حتما مس بابد سرمایه‌گذاری و ورود کند، اتفاقی که در شهرهای کناری افتاده با رفسنجان قابل مقایسه نیست.

استاندار کرمان از همه فرمانداران گذشته رفسنجان قدردانی کرد و گفت: شهری با این ویژگی‌ها پیگیری‌های زیادی می‌طلبد.

وی اضافه کرد: آب شرب مهدی‌آباد نوق توسط فرماندار پیگیری شود کاری که پورمحمدی کلید زده بود ادامه پیدا کند و مشکل حل شود.

انتهای پیام




پسته؛ یکی از دلایل انتخاب فرماندار جدید رفسنجان بود

منبع: ایـسنا
? پسته؛ یکی از دلایل انتخاب فرماندار جدید رفسنجان بود